Startup chce vytvoriť súpravu na VR s „rozlíšením ľudského oka“
Začiatkom tohto mesiaca vedúci tímu VR v spoločnosti Google Clay Bavor hovoril o 20-megapixelovej obrazovke, ktorá sa v súčasnosti vyvíja. Takáto obrazovka by znamenala ohromujúce 17-násobné zlepšenie rozlíšenia oproti displejom v súčasných systémoch na VR, ako je Rift či Vive. Bola by však nepoužiteľná, pretože pri snímkovej frekvencii potrebnej na VR by takýto displej vyžadoval 50 až 100 GB dát za sekundu.
Riešením by mohla byť technológia selektívneho, tzv. foveovaného vykresľovania, ktorá by sledovala, kam sa používateľ pozerá, a v úplnom rozlíšení by renderovala len oblasť v strede jeho videnia. Hoci táto technológia môže byť budúcnosťou high-end virtuálnej reality, vyžaduje si drahé displeje, ktoré zatiaľ nie sú široko dostupné.
Istý fínsky startup, založený bývalými produktovými manažérmi Nokie a Microsoftu, teraz vyhlásil, že prinesie spôsob, ako dosiahnuť rozlíšenie na úrovni ľudského oka na headsetoch na VR pomocou techniky, ktorá nasmeruje pár obrázkov s mimoriadne vysokým ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH