Stop haterom. Google a Jigsaw chcú očistiť internetové diskusie od toxických komentárov
Diskusie na obľúbených spravodajských serveroch sú priam zaplavené toxickými komentármi, nadávkami, obvineniami a obťažovaním. Reagovať na tento jav je vec vydavateľov a každý to rieši po svojom. Napríklad Reuters úplne zrušil sekciu komentárov, BuzzFeed experimentuje s vybranými komentármi a New York Times spolupracuje s Jigsaw, inkubátorom Googlu zameraným na internetovú bezpečnosť. Práve ten totiž spustil novú technológiu s názvom Perspective, ktorá si kladie za cieľ vyčistiť sekciu komentárov na internete.
New York Times dostáva denne okolo 11 000 komentárov a Jigsaw ich používa na „kŕmenie“ svojho modelu strojového učenia, ktorý má určiť „jedovaté poznámky“. Ide o hrubé, neúctivé alebo nevhodné komentáre, ktoré by vás mohli prinútiť opustiť diskusiu. Moderátori ich potom môžu zodpovedajúcim spôsobom riešiť.
Perpective presahuje rámec kľúčových slov odkazujúcich napr. na hanobenie rasy a zaoberá sa aj kontextom, v ktorom sú používané – či sú súčasťou priameho útoku na iného disk ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH