Supertanker vďaka veľkým plachtám ušetrí 10% paliva
Spoločnosť China Merchant Energy Shipping (CMES) prevzala dodávku nového supertankera, ktorého štyri veľké plachty znížia priemernú spotrebu paliva takmer o 10 %. Plachty boli po tisíce rokov primárnym zdrojom energie pre veľké lode, až kým v roku 1897 nemecký vynálezca Rudolf Diesel uviedol do prevádzky svoj prvý motor. Prvé lode s dieselovým pohonom sa dostali na vodu v roku 1903.
Takýto pohon je však špinavý, v súčasnosti prevádzkovaných asi 50 000 obchodných lodí prispieva k celosvetovým emisiám skleníkových plynov približne 1,7 percentami. No už najmenej 10 rokov vidíme koncepty a plány, ako priviesť veľké plachty späť do odvetvia nákladnej a osobnej dopravy.
Čínska spoločnosť Dalian Shipbuilding Industry Co (DSIC) teraz dodala svoj 333-metrový supertanker New Aden, určený pre „veľmi veľkých prepravcov ropy“. Tento kolos bol spustený na vodu 24. septembra. V strede dlhej paluby sú namontované štyri zaťahovacie plachty, z ktorých každá čnie do výšky 40 m nad palubou a má plochu ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH