CANON_112024 CANON_112024 CANON_112024

TRIEDA G. Odteraz aj elektrická.

Tlačové správy
0

Prehľad novej elektrickej Triedy G  

Nový model Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology (kombinovaná spotreba paliva: 30,3–27,7 kWh/100 km | kombinované emisie CO₂: 0 g/km |  )1 je v úplnom súlade s tradíciou konštrukčného radu založeného v roku 1979: rovnako ako modely s konvenčným pohonom sa spolieha na koncepciu rebrinového rámu, na pripínateľnú terénnu redukciu LOW RANGE, ako aj na nezávislé zavesenie kolies vpredu a tuhú zadnú nápravu.

S_1124 T Gaming Advertisement

Vysokovoltový lítium-iónový akumulátor s kapacitou 116 kWh, ktorý je integrovaný do rebrinového rámu, zaručuje nízke ťažisko a umožňuje dosiahnuť dojazd až 473 km (podľa WLTP)[1]. Na ochranu pred vniknutím vody a nečistôt je umiestnený v skrini s vysokou torznou tuhosťou.

Ochrana spodku vozidla z inteligentnej zmesi materiálov s podielom uhlíkových vlákien slúži na ochranu akumulátora proti mechanickým vplyvom.

Nová elektrická Trieda G je poháňaná štyrmi individuálne ovládateľnými samostatnými motormi v blízkosti kolies. Sú integrované do rebrinového rámu a dokážu vyvinúť maximálny celkový výkon 432 kW (587 k) a maximálny krútiaci moment až 1 164 Nm.

Nová elektrická Trieda G vytvára virtuálne uzávierky diferenciálov pomocou takzvaného vektorovania krútiaceho momentu.

Inovatívna koncepcia pohonu novej elektrickej Triedy G umožňuje jedinečné jazdné funkcie na využívanie v teréne: G-TURN, G-STEERING a inteligentná funkcia plazivej jazdy v teréne.

Zvukový zážitok G-ROAR zahŕňa špecifický jazdný zvuk Triedy G, zvuk Aura, ako aj rôzne zvuky k udalostiam.

K optimalizácii aerodynamiky a aeroakustiky v interiéri prispievajú mierne zvýšená kapota, nové obloženie stĺpikov A, lišta spojlera na strešnej ozdobnej lište a takzvané „vzduchové záclony“ v zadných rozšíreniach podbehov kolies.

Novonavrhnutá terénna ovládacia jednotka, nový TERÉNNY KOKPIT a funkcia Transparentná kapota motora umožňujú digitálny zážitok z jazdy v teréne.

Súčasťou sériovej výbavy je infotainment MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) a 31,2-centimetrový (12,3-palcový) displej vodiča a multimediálny displej spolu s dotykovým ovládaním.

Vodiča podporujú zdokonalené bezpečnostné systémy a asistenčné systémy.

Na slovenskom trhu sériovo s údržbovým servisom a predĺženou zárukou, v oboch prípadoch po dobu 6 rokov alebo do najazdenia 90 000 km.

Pri uvedení na trh je k dispozícii exkluzívny mimoriadny model EDITION ONE s rozšírenou sériovou výbavou.

TRIEDA G. Odteraz aj elektrická: nový Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology presvedčí nekompromisnými terénnymi schopnosťami

  • Nová elektrická Trieda G: legendárna reč tvarov sa stretáva s jedinečnou technológiou pohonu
  • Terénne kvality vstupujú do éry elektromobility a otvárajú netušené možnosti
  • Ponuka programu MANUFAKTUR prináša takmer neobmedzené možnosti individuálneho prispôsobenia vozidla 

 

S novým modelom Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology (kombinovaná spotreba energie: 30,3–27,7 kWh/100 km | kombinované emisie CO₂: 0 g/km)[2] značka s hviezdou teraz predstavuje prvý plne elektrický model svojej terénnej ikony. Ako žiadny iný symbolizuje spojenie tradície a pokroku. Nová elektrická Trieda G zostáva verná charakteru konštrukčného radu. Zachováva si hranatú siluetu vrátane ikonických prvkov. Jej karoséria je rovnako ako na konvenčne poháňaných modelových variantoch založená na rebrinovom ráme. Vývojový tím ho upravil a spevnil, aby doň mohol integrovať elektrický pohon. Zachovaná zostala aj kombinácia nezávislého zavesenia kolies s dvoma priečnymi ramenami vpredu a novovyvinutou tuhou zadnou nápravou. Vysokovoltový lítium-iónový akumulátor integrovaný do rebrinového rámu zaručuje nízke ťažisko. S využiteľnou kapacitou 116 kWh poskytuje dostatok energie na dosiahnutie dojazdu až 473 km (podľa WLTP)2.

„Trieda G vo svojej viac ako 45-ročnej histórii využívala vždy tú najmodernejšiu a najvhodnejšiu technológiu pohonu. Je preto úplne logické, že inovatívna koncepcia pohonu so štyrmi samostatne ovládanými elektromotormi opäť zvyšuje legendárny výkon našej terénnej ikony na novú úroveň. Nový model G 580 with EQ Technology si zachováva známu hranatú siluetu a zostáva verný charakteru nášho obľúbeného „Geländewagenu“

Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG, technický riaditeľ

Nová elektrická Trieda G určuje v teréne nové štandardy

Štyri samostatne ovládateľné elektromotory v blízkosti kolies dosahujú maximálny celkový výkon 432 kW (587 k). V kombinácii s pripínateľnou terénnou redukciou LOW RANGE umožňujú jedinečné jazdné vlastnosti a exkluzívne funkcie. Napríklad funkcia G-TURN umožňuje, aby sa vozidlo na nespevnenom povrchu otočilo takmer na mieste. Pri jazdení v teréne sa funkcia G-STEERING dokáže postarať o výrazne menší priemer otáčania. Vďaka inteligentnej funkcii Plazivá jazda v teréne s tromi stupňami rýchlosti je na novej elektrickej Triede G úplne samočinne zaručený ideálny pohon mimo spevnených ciest.

Rovnako ako u osvedčených modelových variantov platí, že aj nový Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology dosahuje na vhodnom povrchu stúpavosť až 100 %. Vozidlo zostáva stabilné až do uhla sklonu 35 stupňov. Elektrická Trieda G s maximálnou brodivosťou 850 milimetrov prekonáva svoje konvenčne poháňané alternatívy o 150 milimetrov. Terénny prevod LOW RANGE zvyšuje hnací moment pomocou špeciálnej redukcie. Funkciu konvenčných uzávierok diferenciálov vytvára nový model virtuálne pomocou inteligentného vektorovania krútiaceho momentu. Funkcia G-ROAR prináša do novej elektrickej Triedy G jedinečný zvukový zážitok. Okrem charakteristického jazdného zvuku špecifického pre Triedu G zahŕňa aj zvuk „Aura“ a množstvo zvukov k udalostiam.

Nový model G 580 with EQ Technology úplne napĺňa tradíciu dizajnovej ikony

Novú elektrickú Triedu G možno už na prvý pohľad rozpoznať ako zástupcu tradičného konštrukčného radu. O výrazne elektrický vzhľad exteriéru sa postará voliteľne dodávané obloženie chladiča s čiernym panelom. Ako ďalšie poznávacie znaky možno uviesť mierne zvýšenú kapotu motora, takzvané „vzduchové záclony“ v zadných rozšíreniach podbehov kolies, ako aj dizajnový box v zadnej časti vozidla, ktorými sa plne elektrický variant líši od modelov s konvenčným pohonom. V kombinácii s novým obložením stĺpikov A a lištou spojlera na strešnej ozdobnej lište prispievajú k optimalizácii aerodynamiky.

Bohatá sériová výbava, doplnkové funkcie a digitálny zážitok z jazdenia v teréne

Nový Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology je sériovo vybavený infotainmentom MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz), multifunkčným volantom v koži napa a náladovým osvetlením. K výbave na želanie patria okrem iného aj systém KEYLESS-GO, temperované držiaky na nápoje, 3D obklopujúci ozvučovací systém Burmester® a funkcia Transparentná kapota motora. Novonavrhnutá terénna ovládacia jednotka a nový TERÉNNY KOKPIT (OFFROAD COCKPIT) na želanie obohatia zážitok z jazdenia v teréne o ďalšie digitálne funkcie. V čase uvedenia na trh je k dispozícii verzia EDITION ONE, čo je limitovaný mimoriadny model s rozšírenou sériovou výbavou a exkluzívnymi dizajnovými prvkami.

Na slovenskom trhu sú súčasťou sériovej výbavy aj dve služby, ktoré zákazníkov dokážu odbremeniť od starostí a neočakávaných nákladov. Údržbový servis v cene vozidla zabezpečuje vykonávanie pravidelnej údržby podľa predpisov výrobcu a pomáha tak vozidlo udržiavať v dobrej kondícii. Predĺžená záruka zas chráni pred neočakávanými výdavkami v prípade, ak by vznikla potreba opravy po uplynutí zákonom stanovej záručnej doby. Údržbový servis aj predĺžená záruka sa poskytujú počas 6 rokov alebo do najazdenia 90 000 km podľa toho, čo nastane skôr.

V čase uvedenia na trh sa nový Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology predáva za cenu od 148 866 eur s DPH. Ceny modelu EDITION ONE sa začínajú od 199 188 eur s DPH.

Pohon

  • Inovatívna koncepcia pohonu jednotlivých kolies s celkovým výkonom 432 kW (587 k) a krútiacim momentom 1 164 Nm
  • Virtuálne uzávierky diferenciálov prostredníctvom vektorovania krútiaceho momentu namiesto mechanických komponentov

Nová elektrická Trieda G so štyrmi individuálne ovládateľnými elektromotormi umiestnenými blízko kolies ponúka na cestách aj v teréne jedinečné jazdné vlastnosti. Je to prvé sériovo vyrábané vozidlo portfólia Mercedes-Benz Group s pohonom jednotlivých kolies. Štyri motory sú integrované v rebrinovom ráme – po dva v každej zo skríň na prednej a zadnej náprave. Na náhon slúžia krátke poloosi. Preto môžu byť aj zadné elektromotory priskrutkované k podvozku. Každý z elektromotorov vyvinie špičkový výkon 108 kW, čo v súčte predstavuje maximálny celkový výkon 432 kW (587 k). Maximálny celkový krútiaci moment je až 1 164 Nm. V spolupráci so systémom ESP® a centrálnym riadiacim prístrojom pohonu (CPC) je vždy k dispozícii presne tam, kde vozidlo potrebuje trakciu.

Nový Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology využíva inovatívnu koncepciu pohonu, vďaka ktorej zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 4,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 180 km/h. Keďže elektromotory poskytnú svoj maximálny krútiaci moment aj z pokoja, plne elektrické terénne vozidlo exceluje enormnou trakčnou silou a jej jemnou dávkovateľnosťou. To sa ukazuje ako výhoda nielen na strmých svahoch a nespevnenom povrchu.

Virtuálne namiesto mechanických: uzávierky diferenciálov

Nová elektrická Trieda G vytvára virtuálne uzávierky diferenciálov pomocou takzvaného vektorovania krútiaceho momentu. Táto technológia umožňuje každému kolesu priradiť presne dávkovaný krútiaci moment. Keďže krútiaci moment sa v zlomkoch sekundy vytvorí presne tam, kde je potrebný, elektrická Trieda G aj v tom najťažšom teréne jazdí do kopca i z kopca s veľkou smerovou stabilitou a suverenitou.

Vďaka virtuálnym uzávierkam diferenciálu možno hnací moment plnovariabilne rozdeľovať medzi jednotlivé kolesá. Výsledkom je maximálna trakcia pri najvyššej flexibilite, bez napínania pri jazdení v zákrutách. To znamená, že aj po aktivovaní virtuálnej uzávierky diferenciálu si elektrická Trieda G za každých okolností zachová svoju agilnosť a obratnosť. Ručné zapínanie uzávierok diferenciálov pomocou prepínačov na terénnej ovládacej jednotke už nie je potrebné. Riadenie uzávierok je plnoautomatické. Vďaka tomu možno aj v náročných podmienkach dosiahnuť ešte väčší komfort ovládania a vyššiu bezpečnosť jazdy.

Akumulátor

  • Lítium-iónový akumulátor v novom modeli G 580 with EQ Technology sa skladá z 12 modulov
  • Špeciálne vyvinutá a najvyššie požiadavky spĺňajúca ochrana proti podbehnutiu
  • Pri jazdení vodičov podporujú asistent ECO a navigácia s Elektrickou inteligenciou

Je srdcom každého elektromobilu – vysokovoltový akumulátor. Dvojposchodový lítium-iónový akumulátor s 216 článkami je v novej elektrickej Triede G nainštalovaný v dvanástich článkových moduloch umiestnenými medzi tromi chladiacimi úrovňami. Akumulátor je integrovaný do rebrinového rámu z ocele s hrúbkou až 4 milimetre. To zabezpečuje nízke ťažisko vozidla a výrazné zvýšenie torznej tuhosti celého vozidla. Na ochranu pred vniknutím vody a nečistôt je akumulátor umiestnený v skrini s vysokou torznou tuhosťou. Vďaka tomu je nová elektrická Trieda G vybavená aj na využívanie v najtvrdších terénnych podmienkach. Využiteľná kapacita akumulátora je 116 kWh. To znamená, že nový Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology má dostatok energie na dosiahnutie dojazdu až 473 km (podľa WLTP).

Nabíjacie komponenty a funkcie

Novú elektrickú Triedu G možno nabíjať ako striedavým (AC), tak aj jednosmerným prúdom (DC). Ak sa vozidlo nabíja striedavým prúdom, napríklad z nabíjacej skrinky, o zmenu striedavého prúdu na jednosmerný sa postará palubná nabíjačka vo vozidle. Jej maximálny nabíjací výkon je 11 kW. Na rýchlonabíjanie jednosmerným prúdom je vozidlo vybavené systémom rýchleho nabíjania jednosmerným prúdom s nabíjacím výkonom až 200 kW. V tomto prípade čas nabíjania z 10 na 80 % predstavuje cca 32 minút.

V novej elektrickej Triede G možno využívať tri programy nabíjania – Štandardný, Práca a Domov. V týchto programoch možno nastaviť parametre ako čas odjazdu, klimatizovanie a maximálny stav nabitia. Programy nabíjania Domov a Práca možno aktivovať na základe polohy vozidla. Po odstavení vozidla v uloženej polohe nabíjacieho bodu sa tieto programy zapínajú automaticky. Používatelia sú o tom informovaní v systéme MBUX.

Spätné získavanie energie počas jazdy prostredníctvom rekuperácie

Ďalšiu možnosť získavania energie ponúka rekuperatívny pohonný systém novej elektrickej Triedy G. V deceleračnom režime a pri brzdení sa pohybová energia vozidla premieňa na elektrickú energiu. V závislosti od zvoleného stupňa rekuperácie elektromotory fungujú ako generátor a počas jazdy nabíjajú vysokovoltový akumulátor. Rekuperácia v deceleračnom režime sa začína hneď, ako vodič pri polohe prevodovky D alebo R odtiahne nohu z akceleračného pedála.

Ak je prevodovka v polohe D, radiacimi páčkami na volante možno mieru rekuperácie prispôsobiť aj manuálne. K dispozícii sú tieto stupne rekuperácie:

  • DAuto: intenzita rekuperácie sa prispôsobuje automaticky v závislosti od dopravnej situácie. Zobrazenie asistenta ECO na združenom displeji signalizuje, kedy má vodič odtiahnuť nohu z pedála. Vozidlo potom zvolí vhodnú intenzitu rekuperácie.
  • D+: žiadna rekuperácia – vozidlo kĺže a voľne roluje.
  • D: normálna rekuperácia
  • D-: intenzívna rekuperácia s väčším spomaľovaním vozidla v deceleračnom režime
  • D--: maximálna rekuperácia s maximálnym spomaľovaním vozidla v deceleračnom režime

Viacstupňová koncepcia bezpečnosti vysokovoltových komponentov

Výrobca vozidiel Mercedes-Benz vyvinul pre svoje elektrické vozidlá viacstupňovú koncepciu ochrany vysokovoltových systémov, ktorá má zabrániť zásahom elektrickým prúdom a vysokoenergetickým skratom. Tá zahŕňa osem hlavných prvkov, ktoré sa vzťahujú na bezpečnosť akumulátora a všetkých komponentov s napätím vyšším ako 60 voltov. Patrí sem napríklad samokontrolný  vysokovoltový systém, ktorý sa v prípade vážnej kolízie automaticky vypne.

Špeciálna ochrana spodku vozidla

Ochrana spodku vozidla je nevyhnutná pre každé terénne vozidlo. Nová elektrická Trieda G nie je žiadnou výnimkou. Pri prípadnom dosadnutí spodku vozidla pri jazde v teréne nesmie byť akumulátor vystavený žiadnym mechanickým vplyvom. Dôležité konštrukčné diely v spodnej časti karosérie musia byť okrem toho chránené aj pred poškodeniami, ktoré by mohli spôsobiť kamene, prach alebo piesok. Pri vývoji platne na spodku karosérie sa preto kládol dôraz na vysokú úroveň ochrany. V rámci vývojového procesu tím zvažoval aj vplyv dosky na správanie vozidla pri náraze a na aerodynamiku.

V novej elektrickej Triede G sa používa ochrana spodku vozidla z inteligentnej zmesi materiálov s obsahom uhlíkových vlákien. V porovnaní s alternatívami z ocele alebo hliníka zvyšuje tuhosť. Zároveň znižuje hmotnosť. Platňa na spodku karosérie má hrúbku 26 milimetrov, váži 57,6 kilogramu a k rebrinovému rámu je pripevnená pomocou viac ako 50 oceľových skrutiek. Porovnateľný konštrukčný diel vyrobený z ocele by bol viac ako trikrát ťažší. Zospodu je nanesená vrstva na ochranu proti úderom kameňov.

Podpora pri jazdení na elektrický pohon: asistent ECO

Asistent ECO analyzuje navigačné údaje o predpokladanom priebehu trasy. Systém takto dokáže dopomôcť k efektívnemu prispôsobeniu štýlu jazdy s ohľadom na nadchádzajúci úsek trasy, vďaka čomu sa minimalizuje spotreba energie a maximalizuje rekuperácia. Systém dokáže rozpoznať blížiace sa udalosti, napríklad kruhový objazd, ostrú zákrutu alebo obmedzenie rýchlosti, ako aj vozidlá idúce vpredu. Keď sa nová elektrická Trieda G blíži k miestu udalosti, asistent ECO vypočíta optimálnu rýchlosť. Ak treba prispôsobiť štýl jazdy, displej vyzve vodiča, aby odtiahol nohu z akceleračného pedála. S cieľom rekuperovať energiu sa automaticky nastaví ideálny rekuperačný výkon, ktorý závisí od situácie.

Navigácia s Elektrickou inteligenciou

V prípade funkcie Navigácia s Elektrickou inteligenciou hovorí jej názov za všetko. Na základe mnohých faktorov naplánuje najrýchlejšiu a najkomfortnejšiu trasu vrátane zastávok na nabíjanie. Pri výpočte trasy sa kalkuluje spotreba energie. Pritom sa zohľadňuje topografia, priebeh trasy, teplota okolia, rýchlosť, nároky na kúrenie a chladenie. Funkcia okrem toho dynamicky reaguje na dopravné zápchy alebo na zmenu štýlu jazdenia. Zákazníci majú stále možnosť individuálne upraviť naplánovanú trasu.

Navigácia s Elektrickou inteligenciou zohľadňuje aj dostupné nabíjacie stanice, ich nabíjací výkon a platobné funkcie. Takisto vypočíta predbežné náklady pripadajúce na jednu zastávku na nabíjanie. Zastávky na nabíjanie sú naplánované takým spôsobom, aby to bolo s ohľadom na celkový čas cestovania čo najvýhodnejšie: za určitých okolností môžu byť dve krátke zastávky na nabíjanie s vyšším nabíjacím výkonom výhodnejšie ako jedno dlhé nabíjanie. Navigácia s Elektrickou inteligenciou automaticky prispôsobí nastavenia nabíjania, ktoré zoptimalizuje s cieľom umožniť rýchlonabíjanie pozdĺž trasy. Zákazníci môžu pridať preferované nabíjacie stanice alebo vylúčiť navrhované nabíjacie stanice. Systém MBUX signalizuje, či je dostupná kapacita akumulátora dostatočná na návrat do východiskového bodu bez nabíjania.

Ak existuje riziko, že s určenými nastaveniami nedorazíte do cieľa alebo k nabíjacej stanici, funkcia aktívneho monitorovania dojazdu signalizuje, že treba aktivovať jazdné funkcie ECO. Okrem toho sa vypočíta presná rýchlosť jazdy, pri ktorej možno v súlade s plánom dosiahnuť ďalšiu nabíjaciu stanicu alebo cieľ. V bode ponuky Dojazd môže vodič vypnúť rôzne spotrebiče energie, aby sa predĺžil dojazd. Tu možno aktivovať aj jazdné funkcie ECO, ktoré podporia efektívnejší štýl jazdy.

Podvozok a prevodovka

  • Modifikovaná koncepcia rebrinového rámu a novovyvinutá tuhá zadná náprava
  • ELECTRIC DYNAMIC SELECT: jazdné programy na mnohé jazdné situácie
  • Raditeľná prevodovka: pripínateľná terénna redukcia LOW RANGE

S novou elektrickou Triedou G sa terénne kvality Triedy G teraz posúvajú do éry elektromobility. V niektorých oblastiach dokonca prekonáva modely s konvenčným pohonom, napríklad v brodivosti. Koncepcia rebrinového rámu pre elektrický model bola modifikovaná a priniesla spevnený rám. Kombinácia nezávislého zavesenia kolies s dvoma priečnymi ramenami vpredu a tuhou nápravou vzadu zostala zachovaná. Zadná náprava je vyhotovená ako konštrukcia De Dion a bola úplne prepracovaná. Elektromotory sú pripevnené k rebrinovému rámu a s kolesami sú spojené prostredníctvom hriadeľov s dvoma kĺbmi. Výhoda: pri prepružení nedochádza k zmene odklonu kolesa. Hriadele s dvomi kĺbmi prenášajú hnaciu silu. Na kompenzáciu dĺžky sú v nich umiestnené posuvné kĺby. Nasledujúce terénne hodnoty hovoria sami za seba:

  • stúpavosť na vhodnom podklade až 100 %
  • svetlá výška medzi nápravami minimálne 250 mm
  • maximálna brodivosť s hĺbkou 850 mm pri prechodoch vodou alebo blatom
  • stabilná jazda pri náklone až do 35° 
  • nájazdový uhol vpredu 32° a vzadu 30,7°
  • prechodový uhol 20,3°

Nová elektrická Trieda G je sériovo vybavená adaptívnym nastaviteľným tlmením, ktoré sa používa aj v modelových variantoch s konvenčným pohonom. Aktívne tlmiče kompenzujú nerovnosti terénu lepšie ako pasívne tlmiče. To prináša v teréne ešte väčšiu suverenitu. Systém prostredníctvom stabilizácie pozdĺžneho a bočného nakláňania v závislosti od jazdnej situácie neustále reguluje charakteristiku tlmenia a obmedzuje pohyby karosérie. Komponenty adaptívneho nastaviteľného tlmenia sú navrhnuté na extrémne zaťaženie v podmienkach, ako sú prúdiaca voda, jazdenie vo vlhkom prostredí, nárazy kamienkov a nečistoty.

ELECTRIC DYNAMIC SELECT: dodatočný jazdný program na zvýšenie efektivity

Charakteristiku vozidla novej elektrickej Triedy G možno zmeniť stlačením tlačidla. Jazdný program ELECTRIC DYNAMIC SELECT na želanie zmení vlastnosti motora, prevodovky, podvozka, systému ESP® aj riadenia. Vodič si môže vybrať medzi jazdnými programami Komfort, Šport a Individuálny. Jazdný program Komfort predstavuje štandardné nastavenie: pohon primárne poháňa len jednu nápravu, takže vodič jazdí s optimalizovanou spotrebou. Okrem toho sú k dispozícii aj terénne jazdné programy Cestička a Skaly. Na pohodlný výber jazdného programu slúži prepínač ELECTRIC DYNAMIC SELECT.

LOW RANGE: terénna redukcia novej elektrickej Triedy G

Nový Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology má pripínateľnú terénnu redukciu LOW RANGE. Každý motor v blízkosti kolesa má vlastnú prevodovku s centrálnym radením. Tým je zabezpečená nezávislosť motorov. Po dva elektromotory, ich prevodovky a dvojitý menič na každej náprave sú umiestnené v jednej spoločnej skrini. Takto sa dá vytvoriť terénna redukcia, ktorá umožní elektrickému terénnemu vozidlu jazdiť v náročnom teréne. Zaručuje maximálne hodnoty krútiaceho momentu a dokonalé manažovanie teploty. K dispozícii je aj poloha na jazdenie po cestách HIGH RANGE, ktorá zaručuje maximálny dojazd.

Ak je zvolený jazdný program Skaly, terénnu redukciu LOW RANGE môže vodič zapnúť pomocou prepínača na terénnej ovládacej jednotke. Tým sa aktivuje redukcia (2:1), ktorá zvýši krútiaci moment. Jazdné vlastnosti a odozva sú v takom prípade optimalizované na výjazdy do nespevneného, ťažkého terénu so strmými stúpaniami a klesaniami. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 85 km/h. Inteligentná funkcia  terénneho plazenia je automaticky zapnutá a vždy aktívna.

Exkluzívne terénne funkcie, jedinečný zvukový zážitok a digitálny zážitok z jazdy v teréne

  • Funkcie G-TURN, G-STEERING a inteligentná funkcia plazivej jazdy v teréne: pokročilá koncepcia pohonu a raditeľná prevodovka umožňujú dosahovať jedinečné jazdné vlastnosti
  • G-ROAR: zvukový zážitok pre novú elektrickú Triedu G
  • Nový TERÉNNY KOKPIT a funkcia Transparentná kapota motora pre digitálny zážitok z jazdy v teréne

Terénne schopnosti Triedy G vždy určovali tie najvyššie štandardy. To isté platí aj pre novú elektrickú Triedu G. Jej inovatívna koncepcia pohonu umožňuje exkluzívne funkcie na jazdenie mimo spevnených ciest.

Exkluzívne pre elektrickú Triedu G: funkcie G-TURN, G-STEERING a inteligentná funkcia plazivej jazdy v teréne

Novú elektrickú Triedu G možno pomocou funkcie G-TURN[3] otočiť takmer na mieste. Vozidlo dokáže na nespevnenom podklade urobiť až dve úplné otočenia želaným smerom. Nielenže to vyzerá efektne, ale môže to byť užitočné aj pri jazde v teréne – napríklad ak prekážka v smere jazdy znemožní pokračovať v jazde. Štyri vzájomne nezávisle poháňané kolesá môžu podľa potreby otočiť vozidlo smerom doľava alebo doprava. Na tento účel sa kolesá na pravej a na ľavej strane vozidla otáčajú opačným smerom. Na spustenie funkcie musí vozidlo stáť na rovnej ploche, pričom má zatvorené všetky dvere, predné kolesá v polohe priamej jazdy a zošliapnutý brzdový pedál. Okrem toho musí byť zaradená poloha prevodovky D, zvolený jazdný program Skaly a zapnutá terénna redukcia LOW RANGE. Až potom môže nasledovať aktivovanie funkcie stlačením príslušného tlačidla na terénnej ovládacej jednotke. Želaný smer otáčania možno zvoliť potiahnutím a podržaním ľavej alebo pravej radiacej páčky na volante. Na spustenie funkcie G-TURN musí vodič uchopiť volant, odtiahnuť nohu z brzdového pedála a zošliapnuť akceleračný pedál. Funkcia G-TURN sa po dvoch úplných otočeniach vozidla automaticky ukončí. Vodič môže funkciu kedykoľvek zrušiť aj manuálne pustením radiacej páčky na volante alebo odtiahnutím nohy z akceleračného pedála.

Pri jazde s novou elektrickou Triedou G v teréne alebo na sypkom podklade možno na výrazné zmenšenie priemeru otáčania využiť funkciu G-STEERING4. Dosiahne sa tocielenou reguláciou hnacieho momentu jednotlivých hnacích kolies, pričom sa vozidlo otáča v kruhu okolo zadného kolesa na vnútornej strane zákruty. Funkcia tak dokáže eliminovať potrebu manévrovania pri určitých jazdných manévroch, napríklad v ostrých zákrutách alebo v iných stiesnených priestoroch. Ak je zaradená poloha prevodovky D, je zvolený jazdný program Skaly a je zapnutá terénna redukcia LOW RANGE, funkciu G-STEERING môže vodič aktivovať stlačením príslušného tlačidla na terénnej ovládacej jednotke. Funkcia je aktívna do rýchlosti 25 km/h.

S inteligentnou funkciou plazivej jazdy v teréne[4] získa vodič novej elektrickej Triedy G ďalšiu podporu pri jazdení v teréne. Funkcia sa aj na nespevnenom podklade postará o ideálny pohon a udržiava vopred nastavenú rýchlosť – čiže funguje ako akýsi tempomat na jazdenie v teréne. Vodič sa tak môže plne sústrediť na optimálnu líniu jazdy a na prípadné prekážky, vďaka čomu nemusí venovať pozornosť správnemu dávkovaniu sily pri stláčaní brzdového a akceleračného pedála. V prípade potreby však možno funkciu kedykoľvek zrušiť šliapnutím na brzdový alebo akceleračný pedál.

Inteligentná funkcia Plazivá jazda v teréne je aktívna vždy, keď je zapnutá terénna redukcia LOW RANGE. Cieľovú rýchlosť si vodič môže vybrať v troch stupňoch pomocou radiacich páčok na volante. Aktuálny stav je signalizovaný na displeji vodiča. K dispozícii sú tieto stupne plazivej jazdy:

  • Pomalá plazivá jazda: na stúpaní, na rovine a na klesaní vozidlo udržiava rýchlosť cca 2 km/h.
  • Variabilná plazivá jazda: na stúpaní a na rovine vozidlo udržiava krokovú rýchlosť. Na klesaniach so sklonom 10 až 20 % môže vodič pomocou akceleračného pedála zvýšiť cieľovú rýchlosť na cca 14 km/h a pomocou brzdového pedála ju môže znížiť späť až na krokovú rýchlosť. Po odtiahnutí nohy z akceleračného alebo z brzdového pedála si vozidlo zachováva aktuálnu cieľovú rýchlosť.
  • Rýchla plazivá jazda: na stúpaní a na rovine si vozidlo udržiava rýchlosť cca 8 km/h. V prípade klesaní inteligentná funkcia Plazivá jazda v teréne spomaľuje vozidlo rekuperáciou, ktorá závisí od sklonu klesania. Rýchlosť vozidla sa pritom môže zvýšiť, keďže nie je určená žiadna konečná rýchlosť.

G-ROAR: takto znie nová elektrická Trieda G

Funkcia G-ROAR prináša do novej elektrickej Triedy G jedinečný zvukový zážitok. Charakteristický jazdný zvuk je inšpirovaný emocionálnymi zvukmi motora V8 a impozantným spôsobom zvukovo dokresľuje priebeh výkonu novej elektrickej Triedy G. Svojimi hlbokými basmi a zvučnými tónmi sa zámerne odlišuje od zvuku ostatných plne elektrických modelov značky s trojcípou hviezdou. Jazdný zvuk môže vodič ovplyvniť výberom jazdného programu: zatiaľ čo v režime Komfort znie skôr zdržanlivo, v režime Šport sa rozvinie mohutný a emotívny zvuk.

Funkcia G-ROAR zahŕňa zvuk Aura, ako aj množstvo rôznych zvukov k udalostiam. Zvuk Aura možno v okolí novej elektrickej Triedy G počuť už vtedy, keď sa vodič priblíži k vozidlu a odomkne dvere. Zvuky k udalostiam zaznievajú pri zatvorení dverí vozidla po nastúpení do vozidla, pri naštartovaní a odstavení pohonu, ako aj pri otvorení dverí vozidla po skončení jazdy. Po opustení vozidla opäť zaznieva zvuk Aura – až jednu minútu, alebo až do zamknutia vozidla. Zvukový sprievod funkcie G-ROAR sa aktivuje aj po spustení nabíjania.

Prehľad o všetkom: nový TERÉNNY KOKPIT (OFFROAD COCKPIT)

Prostredníctvom terénnej ovládacej jednotky sa vodiči dostanú priamo do nového TERÉNNEHO KOKPITU. Na displeji vodiča aj na multimediálnom displeji prináša prehľad najdôležitejších relevantných údajov, ktoré sa týkajú jazdenia mimo ciest, ako aj funkcií na podporu jazdenia v teréne. Obsah je znázornený na jednotlivých dlaždiciach, ktoré možno meniť pomocou smerových šípok. Okrem toho sú k dispozícii dotykové plochy umožňujúce rýchly prístup k určitým funkciám vozidla, ktoré sú dôležité pri jazdení v teréne. K nim patria okrem iného umelý horizont, kompas, nadmorská výška, uhol natočenia kolies prednej nápravy, krútiaci moment, ako aj tlak v pneumatikách a teplota pneumatík.

Pre ešte komfortnejší zážitok z jazdy v teréne: Transparentná kapota motora

Funkcia Transparentná kapota motora v kombinácii s 360-stupňovou kamerou umožňuje virtuálny pohľad dopredu pod vozidlo. Na účely zobrazenia kamery funkcie Transparentná kapota motora na multimediálnom displeji spája nová elektrická Trieda G obrazy z prednej kamery aj z oboch kamier vonkajších zrkadiel. Vizualizácia jazdnej stopy pritom pomáha vybrať optimálnu jazdnú dráhu. Vďaka tomu môže vodič novej elektrickej Triedy G v prípade potreby včas reagovať – napríklad na prekážky, ako sú sutina alebo balvany. Táto funkcia okrem toho pomáha vodičovi optimálne odhadnúť vyvýšeniny, úbočia a priehlbiny, ktoré z dôvodu príliš ostrého uhla nemožno rozpoznať pohľadom cez čelné sklo. Funkciu možno pohodlne aktivovať tlačidlom na terénnej ovládacej jednotke alebo prostredníctvom ponuky terénnych programov na centrálnom displeji.

Dizajn a výbava

  • Ikonický a nadčasový dizajn: plne elektrický model zostáva verný charakteru pôvodného modelu
  • Jedinečné dizajnové prvky majú pozitívny vplyv na aerodynamiku a zvukový komfort
  • EDITION ONE: mimoriadny model s rozšírenou sériovou výbavou, dostupný v čase uvádzania na trh

Nová elektrická Trieda G nadväzuje na dizajnovú tradíciu konštrukčného radu a preberá hranatú siluetu. Štýl naďalej charakterizujú typické detaily ako výrazné kľučky dverí a smerovky umiestnené na blatníkoch. Nová elektrická Trieda G spája nezameniteľný vzhľad ikony terénnych vozidiel s vybranými, pre elektromobily typickými dizajnovými prvkami.

Nový Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology pôsobí povedome už pri pohľade spredu, čo je sčasti zásluhou klasických okrúhlych svetlometov. Maska chladiča má štyri horizontálne lamely. Maska chladiča aj telesá vonkajších zrkadiel sú sériovo vyhotovené vo farbe karosérie. Výnimočne výrazný vzhľad novej elektrickej Triedy G možno dosiahnuť vďaka voliteľne dodávanému obloženiu chladiča s čiernym panelom so stmavenými svetelnými jednotkami, animovaným svetelným pásom s LED a chrómovým lemovaním. Ako elegantný zvýrazňujúci prvok na želanie plní osvetlenie kriviek funkciu pozičného svetla – aj počas jazdy. Pri zamykaní a odomykaní vozidla sa o pôsobivý efekt postarajú animácie „Vitajte doma“ (Welcome home) a „Odchádzanie z domu“ (Leaving home). Keď sú otvorené predné dvere, vďaka sériovo dodávanému osvetleniu okolia sa na zem v oblasti nástupu premieta logo značky.

Exteriér: originálne dizajnové prvky prispievajú k optimalizácii aerodynamiky

Mierne zvýšená kapota motora a takzvané vzduchové záclony v zadných rozšíreniach podbehov kolies sú ďalšími dizajnovými prvkami, ktoré charakterizujú plne elektrický model. Spolu s novým obložením stĺpikov A a lištou spojlera na strešnej ozdobnej lište prispievajú k optimalizácii aerodynamiky. V kombinácii s novými izolačnými materiálmi sa podarilo zlepšiť aj zvukový komfort. Nová elektrická Trieda G je sériovo vybavená aerodynamicky optimalizovanými 18-palcovými diskami z ľahkej zliatiny s dizajnom piatich zdvojených lúčov. Sú nalakované vysokolesklým čiernym lakom a osústružené do leskla.

Súčasťou sériového rozsahu výbavy sú aj adaptívne svetlomety MULTIBEAM LED. Vďaka inteligentným funkciám osvetľujú vozovku s prihliadnutím na danú situáciu. Na aktuálnu dopravnú situáciu reagujú prostredníctvom 84 vysokovýkonných, jednotlivo ovládateľných svetelných diód. Na zadných bočných oknách aj na zadnom skle sú použité tepelnoizolačné tmavo tónované sklá.   Strieborné emblémy EQ na blatníkoch poukazujú na plne elektrický pohon vozidla.

Ďalším výrazným znakom jedinečnosti novej elektrickej Triedy G je voliteľný dodávaný obdĺžnikový dizajnový box na zadných dverách. Do boxu možno jednoducho uložiť predmety ako nabíjací kábel, náradie alebo snehové reťaze. Na tento účel sa vnútri boxu nachádzajú popruh so suchým zipsom, ako aj dve batožinové siete (jedna na dverách boxu a jedna v boxe). Ako alternatíva je k dispozícii známe náhradné koleso s krytom. Nová elektrická Trieda G sa sériovo dodáva s dizajnovým krytom.

Interiér: typický dizajn Triedy G, bohatá sériová výbava

Interiér novej elektrickej Triedy G predstavuje kombináciu pôsobivého hodnotného charakteru s klasickým dizajnom. Ventilačné dýzy s hranatým lemovaním a držadlo pre spolujazdca majú typický rukopis Triedy G. Ozdobné prvky sú sériovo vyhotovené z prírodného dreva vlašský orech s otvorenými pórmi. Multifunkčný volant súčasnej generácie s dotykovými ovládacími poľami je sériovo potiahnutý kožou napa. Náladové osvetlenie aj kožené čalúnenie sú súčasťou sériovej výbavy. 

Infotainment MBUX: intuitívne ovládanie, učenlivý softvér a hlasový asistent schopný viesť dialóg

Nová elektrická Trieda G je sériovo vybavená infotainmentom MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) vrátane 12,3-palcového displeja pre vodiča a multimediálneho displeja s dotykovým ovládaním. Koncepcia zobrazovania a ovládania využívajúca učenlivý softvér ponúka personalizované návrhy pre množstvo funkcií infotainmentu, komfortných funkcií a funkcií vozidla. Integrácia chytrého telefónu prostredníctvom platformy Android Auto® alebo Apple CarPlay umožňuje cestujúcim optimálne využívať funkcie mobilného telefónu. Okrem toho si vďaka systému MBUX užívate výhody digitálneho rádia (DAB+). Rozhrania USB-C umožňujú prepojenie s ďalšími mobilnými koncovými zariadeniami.

So systémom MBUX je k dispozícii aj učenlivý hlasový asistent, ktorý je schopný viesť dialóg vo svetových jazykoch. Niektoré akcie možno v súčasnosti už iniciovať bez vyslovenia aktivačného hesla „Hey Mercedes“ (Ahoj, Mercedes). Hlasový asistent má k dispozícii približne 20 hlasových príkazov špecifických pre Triedu G. Vďaka funkcii rozšírenej reality MBUX pre navigáciu sa vodiči dokážu lepšie zorientovať aj v zložitých dopravných situáciách. Do cieľa sa tak dostanete rýchlo, bezpečne a bez stresu. S týmto cieľom sa grafické navigačné pokyny a dopravné informácie na multimediálnom displeji prekrývajú naživo nasnímaným obrazom. Systém pomáha aj pri semaforoch, pričom zobrazuje aktuálnu fázu svetelnej signalizácie, čím pri zhoršenej viditeľnosti pomáha rozpoznať signál semafora.

Voliteľné funkcie na zvýšenie komfortu

Na želanie zvýšia komfort ďalšie funkcie. Medzi ne patria temperované držiaky na nápoje a systém bezdrôtového nabíjania mobilných zariadení. Okrem toho si možno vybrať aj špičkový systém zábavnej techniky MBUX v zadnej časti. Vďaka dvom plnointegrovaným 11,6-palcovým dotykovým displejom si cestujúci na zadných sedadlách môžu aj počas cesty vychutnávať tú najlepšiu zábavu. Pripojenie k infotainmentu MBUX im umožní sledovať filmy, surfovať po internete a pristupovať k rôznym informáciám o jazde. Obsah z displejov v druhom rade sedadiel možno v prípade potreby interaktívne presunúť smerom dopredu na multimediálny displej. Prostredníctvom rôznych rozhraní možno okrem toho integrovať vlastné médiá.

S funkciou KEYLESS-GO sa bočné aj zadné dvere novej elektrickej Triedy G odomykajú a zamykajú jednoduchým dotykom kľučky dverí. Kľúč od vozidla netreba pritom vziať do ruky, stačí ho mať vo vrecku. Funkcia umožňuje aj pohodlné naštartovanie vozidla jednoduchým stlačením tlačidla. Stačí, keď má vodič svoj kľúč pri sebe v interiéri vozidla.  

Voliteľne dodávaný 3D obklopujúci ozvučovací systém Burmester® zahŕňa aj pohlcujúci zvukový zážitok z technológie Dolby Atmos®. Poskytuje hudbe viac priestoru, čistoty a hĺbky a premení novú elektrickú Triedu G na koncertnú sieň na kolesách. V čalúnení stropu je integrovaný prídavný osvetlený reproduktor. Zosilňovač zvuku ponúka šesť ďalších kanálov, čo umožňuje počuteľne lepšie oddelenie frekvenčného spektra a rozdelenie zvuku.

Individuálne prispôsobenie: línie výbavy pre interiér a exteriér

Nová elektrická Trieda G v kombinácii s voliteľnou líniou výbavy AMG Line získa výrazne športový nádych. Dynamický vzhľad zvýrazňujú okrem iného aj rozšírenia podbehov kolies, 20-palcové 10-lúčové disky AMG z ľahkej zliatiny, bočné nášľapné dosky, strmene bŕzd s nápisom Mercedes-Benz a osvetlené nástupné lišty z nehrdzavejúcej ocele. V interiéri sa na umocnení pôžitku z jazdy podieľajú dole sploštený multifunkčný športový volant v koži napa spolu s dotykovými ovládacími poľami, ako aj kryt na volante a radiace páčky na volante v striebornej chrómovej farbe.

Balík Night je určený na ďalšie zušľachtenie výrazne športových dizajnových prvkov exteriéru. Okrem iného zahŕňa aj stmavené svetelné jednotky a čierne, aerodynamicky optimalizované kolesá. V závislosti od zvoleného laku dominujú vzhľadu telesá vonkajších zrkadiel vo farbe obsidiánová čierna alebo nočná čierna magno. Individuálny vzhľad dotvárajú voliteľné čierne akcenty MANUFAKTUR. Balík Night II pridáva k vyššie uvedeným prvkom ďalšie detaily vo vysokolesklej čiernej farbe. K nim patria hviezda Mercedes vpredu a vzadu, označenie typu na zadnej časti vozidla, ako aj emblémy EQ na blatníkoch.

Na želanie dodávaný interiér EXCLUSIVE Line umocňuje príjemnú atmosféru v interiéri. Okrem iného zahŕňa aj poťahy sedadiel v koži napa a náladové osvetlenie ventilačných dýz. K dispozícii je aj farebne zladené kontrastné ozdobné prešívanie sedadiel, prístrojovej dosky, držadiel a stredových dielov obloženia bočných aj zadných dverí. Súčasťou je aj 3D obklopujúci ozvučovací systém Burmester®. Interiér SUPERIOR Line ponúka okrem iného aj ďalší rozsah v koži napa, prvky s kosoštvorcovým dizajnom, balík aktívnych viackrivkových sedadiel plus vrátane masážnej funkcie a funkcie   dynamiky jazdy.

Ďalšie rozšírenie bohatej ponuky programu MANUFAKTUR

Ponuka programu MANUFAKTUR je určená pre majiteľov Triedy G, ktorí majú záujem o ďalšie individuálne prispôsobenie vozidla. Či už ide o výber laku, prstenec náhradného kolesa, grafické stvárnenie sedadiel, ozdobné prešívanie alebo prístrojovú dosku: s viac ako miliónom možných kombinácií farieb, kontrastov a materiálov nezostane nesplnené žiadne želanie. Prvýkrát je k dispozícii dvojfarebné kožené čalúnenie MANUFAKTUR v kombinácii farieb katalánska béžová/čierna. V kombinácii s koženým čalúnením MANUFAKTUR sa navyše dodáva aj držadlo s nápisom MANUFAKTUR a ozdobným prvkom. Pre novú elektrickú Triedu G je k dispozícii aj balík kompletne v koži MANUFAKTUR. V takom prípade je takmer celý interiér vybavený čalúnením z kože napa – od čalúnenia stropu cez obloženie stĺpikov A, B, C a D až po obloženie operadiel. Čalúnenie stropu má navyše stredový pás vo farbe čalúnenia s kosoštvorcovým dizajnom.

EDITION ONE: mimoriadny model pri príležitosti uvedenia na trh

V čase uvedenia novej elektrickej Triedy G na trh je model EDITION ONE dostupný za cenu od 199 188 eur s DPH. Exkluzívny mimoriadny model je k dispozícii s piatimi lakmi: tichomorská modrá MANUFAKTUR magno, obsidiánová čierna metalíza, opalitová biela MANUFAKTUR magno, opalitová biela MANUFAKTUR bright a klasická sivá MANUFAKTUR jednovrstvový lak. Vonkajšia ochranná lišta má vložku s modrým ozdobným prúžkom. Brzdové strmene sú tiež modré a vpredu majú nápis Mercedes-Benz. Dizajnový box na zadných dverách je vyhotovený vo farbe karosérie a v čiernej farbe. Pre model EDITION ONE si zákazníci ako voliteľnú výbavu môžu vybrať rezervné koleso v zadnej časti vozidla. V tomto mimoriadnom modeli sa v projekcii vonkajších zrkadiel premieta na asfalt nápis Stronger Than Time. Model EDITION ONE je sériovo vybavený maskou chladiča so štyrmi horizontálnymi lamelami. Na želanie je k dispozícii obloženie chladiča s čiernym panelom.

Prvky línie AMG Line a balíka Night sú súčasťou sériovej výbavy modelu EDITION ONE. K nim patria načierno vysokolesklo nalakované  a aerodynamicky optimalizované 20-palcové 10-lúčové disky AMG z ľahkej zliatiny, ako aj stmavené svetelné jednotky.   Gombíky dverí s logom G a telesá vonkajších zrkadiel majú čiernu farbu. Nášľapné dosky sú sériovo vyhotovené v striebornej farbe, na želanie sú dostupné v čiernej farbe. Interiér je potiahnutý kožou napa v novej farebnej kombinácii strieborná pearl/čierna. Multifunkčný športový volant s trojramenným dizajnom a dotykovými ovládacími poľami je potiahnutý kožou napa. Modré detaily exteriéru sa odrážajú aj v interiéri modelu EDITION ONE v podobe modrých ozdobných prvkov z uhlíkových vlákien a modrého prešívania.

Súčasťou sériovej výbavy modelu EDITION ONE je aj balík komfortnej výbavy vrátane temperovaných držiakov na nápoje a funkcie KEYLESS-GO, balík aktívnych viackrivkových sedadiel plus, posuvná strecha, 3D obklopujúci ozvučovací systém Burmester® a zvukový zážitok G-ROAR.

 Asistenčné jazdné systémy

  • Bohatá sériová výbava
  • Množstvo pokročilých asistenčných jazdných systémov s cieľom maximálnej bezpečnosti a uvoľneného jazdenia

Už sériová výbava novej elektrickej Triedy G obsahuje množstvo pokročilých asistenčných a bezpečnostných systémov[5] najnovšej generácie. Tieto systémy využívajú množstvo snímačov, kamier a radarov, prostredníctvom ktorých sledujú premávku a okolie vozidla. Týmto spôsobom dokážu vodičom výrazne uľahčiť mnohé každodenné situácie.

  • Aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC pomáha okrem iného pri zachovaní bezpečného odstupu. Systém s týmto cieľom automaticky prispôsobuje rýchlosť vozidlám idúcim vpredu. Želaný odstup možno nastaviť vo viacerých stupňoch. Súčasťou sú aj funkcie ako reakcia na stojace vozidlá, automatický opätovný rozjazd a automatické prevzatie rýchlosti. Táto podpora je obzvlášť užitočná pre vodičov v plynulej  aj viaznucej premávke v kolónach. V kombinácii s funkciou prispôsobovania rýchlosti na báze trasy dokáže systém pred zákrutami, križovatkami, kruhovými objazdmi, mýtnymi stanicami a odbočkami automaticky znížiť rýchlosť a vzápätí opäť zrýchliť.
  • Aktívny asistent riadenia pracuje do rýchlosti 160 km/h, pričom podporuje vodiča miernymi zásahmi do riadenia, ktoré mu pomáhajú jazdiť stredom jazdného pruhu. To predstavuje vysokú mieru odbremenenia, najmä na monotónnych trasách.
  • Aktívny asistent brzdenia využíva nainštalované snímače vozidla s cieľom rozpoznať nebezpečenstvo kolízie s vozidlami idúcimi vpredu alebo s križujúcimi vozidlami. Pri hroziacej kolízii systém dokáže aktivovať vizuálne a zvukové varovanie vodiča. Ak by vodič brzdil nedostatočne, systém mu v závislosti od situácie pomôže zvýšením brzdného momentu; ak by vodič opäť nereagoval, môže sa iniciovať samočinné núdzové brzdenie.
  • V prípade, ak aktívny asistent núdzového zastavenia rozpozná, že vodič počas jazdy trvale nezasahuje do vedenia vozidla, systém spomalí vozidlo až do úplného zastavenia v jeho jazdnom pruhu. Súčasťou opatrení je aj krátke elektrické napnutie bezpečnostných pásov PRE-SAFE® a krátky impulz v brzdovej sústave ako posledné upozornenie pred iniciovaním brzdenia.
  • Aktívny asistent udržiavania jazdného pruhu pomáha pri udržiavaní vozidla v strede jazdného pruhu. Systém prostredníctvom kamery rozpozná, ak vozidlo prejde cez vodorovné dopravné značenie alebo cez okraj vozovky. Systém vďaka tomu dokáže vodiča podporiť pri tom, aby nechcene neopustil jazdný pruh. Ak existuje riziko kolízie s rozpoznanými účastníkmi cestnej premávky v susediacom jazdnom pruhu, napríklad s predchádzanými alebo protiidúcimi vozidlami, systém môže reagovať aj zásahom do riadenia a aktivovaním varovania.
  • Aktívny asistent sledovania mŕtveho uhla dokáže od rýchlosti cca 10 km/h spustiť vizuálne varovanie pred bočnými kolíziami; ak sú zapnuté smerovky, spustí sa aj zvukové varovanie. Funkcia výstrahy pri vystupovaní dokáže na stojacom vozidle pred vystúpením cestujúcich signalizovať, že v kritickej oblasti prechádza vozidlo (vrátane bicyklov).
  • Asistent sledovania pozornosti ATTENTION ASSIST dokáže rozpoznať typické príznaky únavy a veľkej nepozornosti vodiča. Tento systém tak najmä počas nočných jázd a na dlhých trasách dokáže prispieť k bezpečnosti cestnej premávky. Hneď ako systém rozpozná typické príznaky únavy, aktivuje vizuálne a zvukové výstražné signály a vyzve vodiča, aby si urobil prestávku.
  • Parkovací balík s 360-stupňovou kamerou poskytuje podporu pri parkovaní a manévrovaní s vozidlom. Virtuálny pohľad zhora vytvorený 360-stupňovou kamerou sa zobrazuje na multimediálnom displeji a ukazuje aktuálnu polohu vozidla. V kombinácii s vizuálnymi a zvukovými upozorneniami aktívneho asistenta parkovania so systémom PARKTRONIC si vodič zachová kontrolu aj v neprehľadných situáciách. Tento systém aktívne pomáha vodičovi pri parkovaní cúvaním a do rýchlosti jazdy 35 km/h dokáže rozpoznať vhodné medzery na zaparkovanie.
  • Preventívny systém na ochranu cestujúcich PRE-SAFE® dokáže včas rozpoznať kritické jazdné situácie a iniciovať preventívne ochranné opatrenia. Medzi ne patria napríklad reverzibilné napnutie bezpečnostných pásov alebo automatické zatvorenie otvorených bočných okien, prípadne sklenenej posuvnej strechy. Navyše platí, že elektricky nastaviteľné sedadlo spolujazdca sa v závislosti od výbavy dokáže presunúť do polohy, ktorá je pri prípadnom náraze vhodnejšia.
  • Zvuk PRE-SAFE® dokáže sluch cestujúcich pripraviť na zaťaženia, ktoré vznikajú v dôsledku hluku pri nehode. V prípade bezprostredného nebezpečenstva špeciálny zvukový čip vygeneruje prostredníctvom reproduktorov špecifický zvukový signál. Zvuk vyvolá v mnohých prípadoch prirodzený ochranný reflex: v uchu sa nakrátko stiahne drobný strmienkový sval a utlmí prepojenie medzi ušným bubienkom a vnútorným uchom.
  • Asistent sledovania dopravných značiek sleduje predpísanú rýchlosť a pripomína jej aktuálnu hodnotu. Okrem bežných značiek označujúcich maximálnu povolenú rýchlosť dokáže systém rozpoznať aj portálové konštrukcie s dopravným značením a označenia stavenísk.

 

Technické údaje

Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology

Pohon a akumulátor

Náhon

 

Náhon na všetky kolesá

Elektrické stroje

Typ

Synchrónne motory s permanentným budením (2 stupne)

Výkon (špičkový)

kW / k

432 / 587

Krútiaci moment (špičkový)

Nm

1 164

Typ akumulátora

 

Lítium‑iónový

Max. rekuperačný výkon

kW

217

Maximálny výkon nabíjania striedavým prúdom (palubná nabíjačka)

kW

11

Čas nabíjania striedavým prúdom[6],
trojfázovo (11 kW)

h

11,77  
 

Max. výkon nabíjania jednosmerným prúdom

kW

200

Čas nabíjania jednosmerným prúdom[7] z rýchlonabíjacej stanice

min

32

Nabíjanie jednosmerným prúdom[8]: dojazd po 15 minútach (WLTP)

km

170

Podvozok

Predná náprava

Náprava s dvomi priečnymi ramenami s nezávislým zavesením kolies

Zadná náprava

Tuhá náprava De-Dion

Brzdová sústava

Hydraulická dvojokruhová

Riadenie

Elektromechanické

Disky

7,5J 18 ET 43

Pneumatiky

265/60 R 18

Rozmery a hmotnosti

Rázvor

mm

2 890

Rozchod kolies vpredu/vzadu

mm

1 638/1 637

Dĺžka/šírka/výška

mm

4 624/1 931[9]/1 986

Priemer otáčania

m

13,6

Objem batožinového priestoru

litre

555/1 990

Prevádzková hmotnosť podľa ES

kg

3 085

Zaťaženie

kg

415

Najväčšia prípustná celková hmotnosť

kg

3 500

Hodnoty jazdného výkonu, spotreba, emisie

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h

s

4,7

Maximálna rýchlosť[10]

km/h

180

Kombinovaná spotreba energie[11]

kWh/100 km

30,3 – 27,7

Kombinované emisie CO214

g/km

0

Dojazd14

km

434 - 473

       

Viac informácií o značke Mercedes-Benz nájdete na:
http://media.mercedes-benz.sk a www.mercedes-benz.sk


[1] Uvedené hodnoty boli zistené podľa predpísaného spôsobu merania WLTP (Celosvetovo harmonizovaný skúšobný postup pre ľahké užitkové vozidlá). Uvedené rozpätia sa vzťahujú na ECE trhy. Spotreba energie a emisie CO2 sú v prípade osobného motorového vozidla závislé nielen od efektívneho využívania paliva príp. nosiča energie osobným motorovým vozidlom, ale aj od štýlu jazdenia a iných netechnických faktorov.

[2] Uvedené hodnoty boli zistené podľa predpísaného spôsobu merania WLTP (Celosvetovo harmonizovaný skúšobný postup pre ľahké užitkové vozidlá). Uvedené rozpätia sa vzťahujú na nemecký trh. Spotreba energie a emisie CO2 sú v prípade osobného motorového vozidla závislé nielen od efektívneho využívania paliva príp. nosiča energie osobným motorovým vozidlom, ale aj od štýlu jazdenia a iných netechnických faktorov.

[3] Funkcie G-TURN a G-STEERING sa nesmú využívať na verejných komunikáciách. Funkcie G-TURN a G-STEERING aktivujte len na sypkom alebo nespevnenom podklade, napríklad na štrku alebo snehu.

[4] Inteligentná funkcia Plazivá jazda v teréne je len pomôcka. Za dostatočný odstup od vozidla idúceho vpredu alebo za dostatočnú vzdialenosť od prekážok je zodpovedný vodič.

[5] Asistenčné a bezpečnostné systémy z dielne Mercedes-Benz sú len pomôckami a vodiča nezbavujú jeho zodpovednosti. Musia sa dodržiavať pokyny v návode na obsluhu a v ňom popísané hranice systémov.

[6] Časy nabíjania zodpovedajú nabitiu z 10 % na 100 % plného stavu nabitia pri použití nabíjacej skrinky alebo verejnej nabíjacej stanice (prípojka na striedavý prúd s výkonom min. 11/22 kW, 16/32 A na fázu) pri teplote 23 °C.

[7] Časy nabíjania zodpovedajú nabitiu z 10 na 80 % plného stavu nabitia pri použití rýchlonabíjacej stanice s jednosmerným prúdom kategórie K alebo L podľa EN17186 s nabíjacím prúdom 500 A

[8] Na rýchlonabíjacích stojanoch s jednosmerným prúdom 500 ampérov na základe dojazdu podľa WLTP

[9] Bez vonkajších zrkadiel.

[10] Elektronické obmedzenie.

[11] Uvedené hodnoty boli zistené podľa predpísaného spôsobu merania WLTP (Celosvetovo harmonizovaný skúšobný postup pre ľahké užitkové vozidlá). Uvedené rozpätia sa vzťahujú na nemecký trh. Spotreba energie a emisie CO2 sú v prípade osobného motorového vozidla závislé nielen od efektívneho využívania paliva príp. nosiča energie osobným motorovým vozidlom, ale aj od štýlu jazdenia a iných netechnických faktorov.

Mercedes-Benz

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať