CANON_112024 CANON_112024 CANON_112024

Takto vyzerajú majitelia 10 populárnych značiek automobilov podľa AI

Technológie
2
Nedávne experimenty s generatívnou umelou inteligenciou poukázali na zaujatosť, ktorá v tejto technológii existuje. Automobilová webová stránka Rerev sa rozhodla uskutočniť vlastný test stereotypov, ktoré presadzuje umelá inteligencia. Na tento účel požiadali ChatGPT, aby opísal priemerného majiteľa 10 populárnych značiek automobilov. Potom tieto opisy použili ako podnety v aplikácii Midjourney na vytvorenie obrázkov týchto majiteľov automobilov. Výsledky sú zaujímavé a odhaľujú, ako AI vníma vodičov. Prvý zjavný problém je, že AI generovala len obrázky mužov, čo poukazuje na silnú rodovú zaujatosť. Každý majiteľ vozidla mal svoju národnosť viazanú na pôvod značky. Takže majiteľ Ferrari je Talian, zatiaľ čo majitelia vozidiel Honda a Toyota sú Japonci. Tieto národnosti boli vybrané bez akéhokoľvek konkrétneho opisu napísaného ChatGPT. V prípade Volkswagenu sa AI zamerala výlučne na spojenie značky so životom v dodávke tým, že zobrazila muža s bohémskym vzhľadom. {{BANNER|SIMPLE_BANNE ... Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať