Takto vyzerajú majitelia 10 populárnych značiek automobilov podľa AI
Nedávne experimenty s generatívnou umelou inteligenciou poukázali na zaujatosť, ktorá v tejto technológii existuje. Automobilová webová stránka Rerev sa rozhodla uskutočniť vlastný test stereotypov, ktoré presadzuje umelá inteligencia. Na tento účel požiadali ChatGPT, aby opísal priemerného majiteľa 10 populárnych značiek automobilov. Potom tieto opisy použili ako podnety v aplikácii Midjourney na vytvorenie obrázkov týchto majiteľov automobilov. Výsledky sú zaujímavé a odhaľujú, ako AI vníma vodičov.
Prvý zjavný problém je, že AI generovala len obrázky mužov, čo poukazuje na silnú rodovú zaujatosť. Každý majiteľ vozidla mal svoju národnosť viazanú na pôvod značky. Takže majiteľ Ferrari je Talian, zatiaľ čo majitelia vozidiel Honda a Toyota sú Japonci. Tieto národnosti boli vybrané bez akéhokoľvek konkrétneho opisu napísaného ChatGPT. V prípade Volkswagenu sa AI zamerala výlučne na spojenie značky so životom v dodávke tým, že zobrazila muža s bohémskym vzhľadom.
{{BANNER|SIMPLE_BANNE ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH