Toyota vidí budúcnosť v autách s vodíkovými palivovými článkami. Za pár rokov by mali mať dojazd až 1000 km
Japonská automobilka zdvojnásobuje svoje investície do vývoja vozidiel poháňaných vodíkom a potvrdzuje svoj zámer používať túto technológiu v sériovej výrobe a neskôr ju preniesť aj do autobusov a nákladných áut. Ďalšia generácia Toyoty Mirai s vodíkovými palivovými článkami by mala prísť na trh začiatkom roka 2020. Iní výrobcovia automobilov a analytici priemyslu to považujú prinajmenšom za nerentabilné. Toyota však verí, že jej vozidlá budú cenovo dostupnejšie a čoskoro budú mať podobný úspech ako automobily s hybridným pohonom.
Napokon Toyota má už skúsenosti so zavádzaním nových ekologických technológií. Prvý Prius bol vyrobený v deväťdesiatych rokoch minulého storočia, dlho pred tým, než ostatní výrobcovia vôbec začali uvažovať o vplyvoch na životné prostredie.
„Prejdeme z limitovanej výroby na sériovú, budeme znižovať množstvo drahých materiálov, ako je platina, používaných v komponentoch palivových článkov a urobíme systém kompaktnejším a výkonnejším,“ povedal Jošikazu Tanak ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH