Umelá inteligencia vie vytvoriť hudbu, ktorá dokáže manipulovať s našimi emóciami
Franz Schubert pred svojou smrťou v roku 1828 napísal polovicu častí symfónie, ktorá bola potom o 190 rokov „dokončená“ pomocou melódií vygenerovaných umelou inteligenciou. Tá bola najprv trénovaná pomocou Schubertových melódií, potom dostala za úlohu vygenerovať nové melódie, ktoré by zneli ako tréningové údaje. Na latinskoamerickej premiére Schubertovej Nedokončenej symfónie v roku 2019 v symfonickej sále El Cantoral v Mexico City sa energia davu menila z úžasu na rozhorčenie a strach.
Zdalo sa, že sa boja, že by umelá inteligencia mohla byť schopná vytvoriť emotívnu symfonickú hudbu, ktorá by mohla ovplyvniť emocionálny život tisícov alebo dokonca miliónov ľudí presne tak, ako to robí ľudský hudobník. Vo finále symfónie sa však nálada publika zmenila z rozhorčenia na údiv, až napokon ľudia zostali akoby bez dychu, keď sa záverečný akord rozplynul v tichu. Na symfonický debut umelej inteligencie reagovali veľmi silno, pozitívne aj negatívne. Pôžitok z hudby znamená, že v hudbe je ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH