V Poľsku majú vlastnú platformu na mobilné platby. A nepotrebuje ani NFC.
Mobilný platobný systém Blik, ktorý vo februári minulého roka zaviedlo šesť poľských bánk, má už dva milióny používateľov. Prevádzkovateľ systému, spoločnosť PSP (Polish Payments System), predpokladá, že v priebehu dvoch rokov sa počet používateľov zvýši na 3 – 4 milióny.
Blik umožňuje zákazníkom vykonávať platby v obchodoch aj on-line, vyberať hotovosť z bankomatov a uskutočňovať P2P prevody pomocou mobilného telefónu. Služba dostala zelenú od Národnej banky Poľska v novembri 2014. Jedna z bánk, ktoré túto technológiu podporujú, je aj mBank, ktorý pôsobí aj na slovenskom a českom trhu a v súčasnosti zvažuje, či neskúsi Blik ponúknuť aj v ďalších krajinách. V súčasnosti totiž pozoruje intenzívny rast záujmu o túto službu – každý mesiac viac ako 46 000 jej zákazníkov vykoná aspoň jednu transakciu pomocou systému Blik a už vyše 110 000 zákazníkov má aplikáciu Blik nainštalovanú na svojich smartfónoch.
Blik je používateľsky prívetivý systém, na jeho použitie je potrebný len smartfón (p ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH