Vďaka novej sodíkovej batérii vyzerá budúcnosť elektromobilov sľubne
Čínska spoločnosť JAC Motors v spolupráci s Volkswagenom vyvinula auto na sodíkový pohon, údajne prvé svojho druhu. Ak sa táto technológia rozbehne, inovácia by nám podľa tlačovej správy spoločnosti JAC mohla poskytnúť lacnejšiu, bezpečnejšiu a ľahšie vyrobiteľnú alternatívu k lítiovo-iónovým batériám. Sodíková technológia v menšej mierke sa osvedčuje na čínskom trhu s elektrickými kolobežkami. Podľa novín South China Morning Post výrobcovia plánujú prejsť na sodík sčasti preto, aby bojovali s rastúcimi nákladmi na ťažko dostupné lítium.
Sodík je šiestym najrozšírenejším prvkom na Zemi. Naopak, ťažba lítia je často invazívna, vyvíjajú sa však aj nové postupy na jeho získanie. Pri použití v batériách môže sodík umožniť napájacím zdrojom pracovať pri veľmi nízkych teplotách až -30 °C. Navyše nová technológia vydrží až 3000 nabíjacích cyklov v porovnaní s 500 cyklami v prípade lítiovej batérie. No sodíkové batérie zvyčajne nedokázali uložiť toľko energie ako ich lítiovo-iónové náprotivk ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH