Volant v modeloch PEUGEOT: Od jednoduchého mechanizmu k multifunkčnému zariadeniu
Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že volant patrí už od čias zrodu prvých automobilov k tým mechanickým zariadeniam, ktoré sa – z hľadiska tvaru a aj funkcie – menili v priebehu dekád len minimálne. Napriek tomu sa vyvíjal, aj keď jeho kruhový tvar sa prakticky nemenil.
Pôvodne bol skutočne veľmi jednoduchý a jeho jedinou funkciou bolo smerové riadenie vozidla. Postupne však pribúdali aj ďalšie funkcie a volant sa stával komplexnejším.
Najprv sa objavil klaksón, potom tlačidlá pre rádio, ovládače tempomatu a obmedzovača rýchlosti, sekvenčné radenie a v neposlednom rade zabudovaný airbag. V priebehu času sa výrazne zmenili aj používané materiály. Jeho veniec, pôvodne drevený, sa začal vyrábať najprv z ocele, neskôr z hliníku a napokon z horčíku.
V roku 2012 prišla, spolu s uvedením modelu PEUGEOT 208, významná zmena, týkajúca sa priestoru pre vodiča – na scéne sa objavil PEUGEOT i-Cockpit®.Trojicu zásadných inovácií tvoril dotykový displej, zvýšený prístrojový štít a nový kompaktnejš ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH