Zákazníci si na predavačoch najviac cenia schopnosť kvalifikovane poradiť, ale vadí im, keď sa vnucujú
Práca predavačov pred Vianocami ani v období novoročných zliav nie je vôbec ľahká. Obchody sú plné zákazníkov, ktorí často na poslednú chvíľu hľadajú darčeky a často ani nevedia, čo presne chcú. Z prieskumu MasterCard vyplýva, že tri štvrtiny ľudí si na predavačoch najviac cení schopnosť poskytnúť v prípade nejasností odbornú radu. Súčasne je to však aj vlastnosť, ktorá im najčastejšie chýba.
Prieskum spoločnosti MasterCard uskutočnený v súvislosti s anketou MasterCard Obchodník roka sa zaoberal vlastnosťami predavačov, ktoré sú pre zákazníkov dôležité a ktoré im naopak bránia v príjemnom nakupovaní. „Okrem schopnosti kvalifikovane poradiť, ktorú považuje za dôležitú celých 74 % zákazníkov, prakticky každý druhý najviac ocení, pokiaľ sa mu predavač nevnucuje, ale je mu k dispozícii v prípade potreby. Rovnaké množstvo zákazníkov potom ocení ochotu a príjemné vystupovanie," hovorí Martina Kirchrathová, Commerce Development Director spoločnosti MasterCard Europe pre Slovensko a ČR (graf ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH