Zaujímavosti zo sveta pretekov Formuly E
Monoposty ABB FIA Formula E sú pre všetky tímy do značnej miery unifikované vrátane šasi, batérie a pohonu predných kolies. Konštruktéri vozidiel majú voľné pole pôsobnosti, čo sa týka MGU (Motor Generator Unit), teda elektronického riešenia meniča jednosmerného prúdu (DC) z batérie na striedavý prúd (AC), ktorým sú poháňané motory, a kompletnej zadnej hnacej sústavy čiže motora s prevodovkou. Prevodovka má pevný prevodový pomer a nepotrebuje spojku, pretože hnací elektromotor zadnej nápravy sa dokáže rozbehnúť z nulových otáčok a dosiahnuť pritom požadovaný krútiaci moment. Úlohou riadiacej elektroniky je nielen konverzia DC/AC s maximálnou možnou účinnosťou a regulácia výkonu a otáčok motora, ale aj reverzný režim rekuperácie, pri ktorom sa energia počas brzdenia vracia do batérie. Prepínanie smeru konverzie musí byť čo najrýchlejšie, aby žiadna energia nevyšla nazmar. Rovnako dôležitý je aj softvér, ktorý umožňuje na maximum využiť možnosti špičkového hardvéru vrátane priebežného po ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH