dTest: Ako to skúšajú telepodvodníci
Spotrebiteľská organizácia dTest upozorňuje na množiace sa podvodné praktiky, ktoré majú za cieľ vylákať peniaze spotrebiteľov na základe manipulatívnych telefonátov, e-mailov či textových správ. Podvodníci sa často vydávajú za iný subjekt v snahe obohatiť sa a využívajú rafinované taktiky a bizarné príbehy. Na čo si dať pozor a ako podvodníkom nepodľahnúť?
Podvodné textové správy, ktoré sa objavujú v poslednom čase, vytvárajú predovšetkým dojem, že sú zasielané doručovateľskými spoločnosťami, napríklad Slovenskou poštou. „Správa najprv informuje, že spoločnosť nemohla doručiť očakávaný balíček – nezastihla adresáta, bola uvedená neplatná adresa alebo bola zásielka zo zahraničia pozastavená kvôli nezaplatenému colnému poplatku a ďalej vyzýva na otvorenie vloženého odkazu za účelom žiadosti o náhradné doručenie. Po rozkliknutí odkazu stránka nabáda spotrebiteľov na zadanie platobných údajov, čím sa spotrebiteľa snaží pripraviť o jeho peniaze na bankovom účte,“ vysvetľuje Eduarda Hekš ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH