S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement

Programujeme pre Android - Abstraktné triedy /15.časť

0
Táto časť seriálu bude teoretickou prezentáciou najnovších úprav, ktoré sme vykonali vo vzorovej aplikácii db_sync. Dôvodom doplnenia príslušných častí (tried a metód) programového kódu bola implementácia systému pripomienok (reminder). Naším cieľom je ku každej položke zoznamu úloh pripojiť údaj o dátume a čase, keď nám má aplikácia danú úlohu pripomenúť. Túto vlastnosť (feature) aplikácie db_sync neskôr plánujeme použiť aj v rámci aplikácie plánovač. Abstraktné triedy Pri dopĺňaní kódu aplikácie db_sync o novú funkcionalitu súvisiacu s implementáciou pripomienok sme použili tzv. abstraktnú triedu (abstract class). Dôvod jej použitia najlepšie vysvetlíme prostredníctvom opisu významu abstraktných tried. Abstraktné triedy deklarujeme pomocou kľúčového slova abstract. Môžu mať potomkov, ale v princípe nemôžeme vytvoriť ich inštanciu (objekt). Je to preto, lebo abstraktné triedy nie sú „koncovými“ triedami, ale iba šablónami na tvorbu potomkov (sub-classes), aj keď samy osebe môžu obs ... Zobrazit Galériu
programovanie seriál Android