Ak sa autonómne autá chcú dostať na verejné cesty, ich výrobcovia musia nájsť spoločnú reč
V poslednom čase sa veľa hovorí o potrebe „spoločného jazyka“ v oblasti samostatne jazdiacich áut. Automobilka Ford sa nedávno zmienila o štandardizovaných vizuálnych podnetoch, ktoré by autonómne vozidlá mohli použiť na komunikáciu týkajúcu sa chodcov, cyklistov a ďalších vodičov. Medzitým kritici ďalej útočia na päť úrovní autonómnej jazdy, ktoré definovala Spoločnosť automobilových inžinierov, pretože sú príliš široké a potenciálne nebezpečné. Väčšina odborníkov sa však zhoduje v tom, že potrebujeme lepší, jednotnejší spôsob na dohovorenie sa autonómnych vozidiel.
V týchto dňoch sa o to pokúsila spoločnosť RAND Corporation, ktorá pod názvom Meranie bezpečnosti autonómnych vozidiel: vytváranie rámca zverejnila 91-stránkový dokument snažiaci sa zodpovedať pálčivú otázku: Môžu neľútostní súperi nájsť spoločné spôsoby na meranie bezpečnosti, ktoré by boli užitočné pre verejnosť?
V podstate to je prekážka pre každé úsilie o štandardizáciu čohokoľvek v oblasti autonómnej jazdy. Spoločno ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH