Amazon chystá „Uber pre kamióny“. Chce tak získať podiel na trhu v objeme 800 miliárd USD
Amazon pracuje na aplikácii určenej vodičom kamiónov a autodopravcom. Chce tak rozšíriť svoju prítomnosť na tomto 800-miliardovom trhu.
Aplikácia má byť sprevádzkovaná na budúci rok v lete a je založená na podobnom princípe ako Uber, ktorý spáruje vodičov s cestujúcimi. Pomôže vodičom kamiónov nájsť prepravcov, ktorí potrebujú dopraviť nejaký tovar, a to bez potreby sprostredkovateľskej kancelárie, ktorá si za sprostredkovanie práce zvyčajne účtuje províziu vo výške 15 %.
Podobne ako Uber bude aj aplikácia Amazonu pre kamióny zahŕňať integrovanú navigáciu, zobrazovanie zákazky na mape spolu s cenami a ďalšími funkciami, ako je napr. optimalizácia trasy a pod.
Amazon má teda v pláne stať sa plnohodnotnou logistickou spoločnosťou, ktorá riadi celý cyklus doručenia. Počas uplynulého roka kúpil tisíce kamiónov a desiatky nákladných lietadiel, aby zaviedol novú službu „poslednej míle“ s názvom Amazon Flex, ktorá doručí balíky koncovému zákazníkovi. Teraz sa chce zamerať na širší logistic ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH