S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement

Vývoj pre Android – Animácia / 12. časť

0
Späť na úvod >> Späť na seriál Animácia umožňuje meniť grafický objekt, konkrétne parametre vykresľovania, napríklad veľkosť, farbu, priehľadnosť, umiestnenie, orientáciu a podobne. Zmeny sa vykonávajú dynamicky, postupne v závislosti od času. Android poskytuje niekoľko rôznych metód animácie, implementovaných ako triedy. Prakticky od prvých verzií API Android podporuje jednoduché animácie, ktoré možno aplikovať len na objekty, ktoré sú potomkami triedy View: TransitionDrawable - animácia prechodu medzi dvoma zobrazeniami; realizuje sa postupným stmievaním prvého a postupným rozjasňovaním druhého zobrazenia AnimationDrawable - animácia pomocou rýchleho zobrazovania série obrázkov TweenAnimation - vytváranie animácie zmenou parametrov zobrazenia Animácia TransitionDrawable V príklade využijeme rovnaké objekty ako v príklade na vykresľovanie základných grafických tvarov, teda dva obdĺžniky definované v súboroch XML rect1.xml a rect2.xml, umiestnených v zložke drawable. Uvádz ... Zobrazit Galériu

Marek Sopko

Všetky autorove články
seriál programovanie Android