Vývoj pre Android – Animácia / 12. časť
Späť na úvod >> Späť na seriál
Animácia umožňuje meniť grafický objekt, konkrétne parametre vykresľovania, napríklad veľkosť, farbu, priehľadnosť, umiestnenie, orientáciu a podobne. Zmeny sa vykonávajú dynamicky, postupne v závislosti od času. Android poskytuje niekoľko rôznych metód animácie, implementovaných ako triedy.
Prakticky od prvých verzií API Android podporuje jednoduché animácie, ktoré možno aplikovať len na objekty, ktoré sú potomkami triedy View:
TransitionDrawable - animácia prechodu medzi dvoma zobrazeniami; realizuje sa postupným stmievaním prvého a postupným rozjasňovaním druhého zobrazenia
AnimationDrawable - animácia pomocou rýchleho zobrazovania série obrázkov
TweenAnimation - vytváranie animácie zmenou parametrov zobrazenia
Animácia TransitionDrawable
V príklade využijeme rovnaké objekty ako v príklade na vykresľovanie základných grafických tvarov, teda dva obdĺžniky definované v súboroch XML rect1.xml a rect2.xml, umiestnených v zložke drawable.
Uvádz ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH