Antik Smart City Bike / Do mesta aj na hrádzu
Mestský elektrobicykel s odolným hliníkovým rámom zaujme na prvý pohľad svojím elegantným dizajnom. Nízka hmotnosť a kompaktné rozmery ho predurčujú do úlohy mobilného „približovadla“ najmä v preplnených mestských uliciach.
Technické vybavenie
Hliníkový rám dáva bicyklu pevnosť a zároveň zaručuje pomerne nízku hmotnosť. Na prednom aj zadnom kolese má hydraulické kotúčové brzdy Tektro. Prehadzovačka Shimano Nexus zabezpečuje, že radenie je hladké a rýchle. Motor Bosch poskytuje štyri stupne výkonu, a hoci sa na frekventovaných uliciach človek nemôže veľmi ponáhľať, na hrádzi som si to vynahradila. Aj vďaka prednému odpruženiu, eliminujúcemu menšie nerovnosti na ceste, šetril systém moje kĺby a chrbticu. Maximálna rýchlosť, ktorú bike dosiahol, bola fabricky prednastavená na 25 km/h, keby som chcela ísť rýchlejšie, stroj by mi už nepomohol.
Bicyklovanie a skúsenosť
Po aktivovaní štartovacieho tlačidla na spodnej kostre bicykla sa zapol aj ovládací panel na riadidlách. Riadiaca jednotka je prepojená s batériou, brzdami, snímačom kľúk, motorom a ovládacím panelom. Prostredníctvom displeja sa nastavuje úroveň asistencie a aktivuje sa asistent chôdza/rozbeh. Displej zobrazuje informácie aj o stave batérie a aktuálnom výkone motora. Mohla som tak sledovať, aký vplyv na spotrebu energie mali jednotlivé stupne pomoci/prídavného pohonu motora, štýl jazdy či zaradených prevodov, a následne svoje konanie optimalizovať. Najjednoduchšie bolo potom iba poslúchať odporúčania systému efektívnej jazdy a optimalizácia bola zaručená.
Jazdenie na e-biku bolo príjemné, pretože je navrhnutý veľmi pohodlne, sedadlo nie je tvrdé, gumené rukoväti zabraňujú šmýkaniu sa rúk. Azda jediná vec, ktorú som mu vyčítala, je prehadzovanie na prevodovke. Je totiž umiestnené veľmi blízko pri rukoväti, takže sa mi občas stalo, že som si ju nechtiac prehodila. Prehadzovanie však prebiehalo veľmi ľahko a bez problémov. Keďže my ženy nosievame vždy kopu nevyhnutných drobností, potešil ma aj rozmerný, ale odnímateľný košík v prednej časti. Bicykel sa tak stal pre mňa praktickou dvojkolesovou kabelkou.
Batéria sa nachádza v hlavnom nosníku a dá sa vyberať, pričom úplné nabitie trvá okolo troch hodín. Čo sa jej výdrže týka, bola som viac ako spokojná: po troch hodinách intenzívnej jazdy som mala najazdených 40 kilometrov a na displeji svietil údaj, že mám k dispozícii ešte pätinu kapacity.
Parametre:
• Hmotnosť: 16,5 kg, nosnosť: 120 kg, kolesá: 20-palcové, nafukovacie, kotúčové brzdy: TEKTRO, prehadzovačka: SHIMANO NEXUS, výkon elektromotora: 240 W, kapacita batérie: 0,27 kWh, doba nabíjania: 2,5 až 5 hodín, nabíjacie napätie 110 – 240 V/50 – 60 Hz, osvetlenie: LED vpredu i vzadu
• Cena: 1629 EUR
PLUSY, MÍNUSY:
+ Vysoký dojazd, pevná konštrukcia, pohodlné sedadlo, celkový výkon, dizajn
- Chýbal zvonček, nie veľmi šťastné umiestnenie štartovacieho tlačidla