Apple v tichosti spustil zmenu, ktorá bude pre Facebooku veľkým problémom
Apple v týchto dňoch okrem niekoľkých nových iPadov uviedol na trh najnovšie verzie svojich operačných systémov pre Mac a iPad. Zároveň vydal iOS 16.1 pre iPhone, ktorý obsahoval dosť významnú novú požiadavku pre vývojárov. Po novom bude spoločnosť vyžadovať od vývojárov, ktorí vytvárajú aplikácie umožňujúce používateľom uverejňovať obsah a potom platiť za šírenie alebo viditeľnosť tohto obsahu, aby používali systém platieb v aplikácii (in-app payment – IAP) spoločnosti Apple. To znamená, že Apple zinkasuje 30 percent z týchto transakcií.
Podľa pokynov v App Store sa zmena netýka aplikácií, ktoré umožňujú umiestňovať reklamy na iné miesta. Napríklad Facebook má aplikáciu určenú na vytváranie a správu reklamných kampaní. Na druhej strane môžete prejsť napríklad na Instagram a propagovať (boost) príspevok priamo v aplikácii. Ak budujete podnikanie založené na tom, že necháte ľudí vytvárať obsah a potom vám budú platiť za „boostovanie“ tohto obsahu, budete musieť dať spoločnosti Apple 30 ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH