Automobilky chcú, aby ste platili za funkcie, ktoré už máte
Kedysi automobilky zarábali na predaji áut a financovaní nákupov áut. Teraz však výrobcovia automobilov plánujú zarobiť ešte viac peňazí predajom predplatného a aktualizácií softvéru do áut, ktoré už boli predané. Pomerne jasne sa vyjadrili, že „softvér ako službu“ vnímajú ako významný zdroj príjmov, ktorý im vráti časť z miliárd dolárov investovaných do vývoja elektrických a autonómnych vozidiel. Spoločnosť Stellantis, materská spoločnosť značiek Jeep, Dodge a Chrysler, uviedla, že len z predaja softvéru a predplatného očakáva zisk 22,5 miliardy dolárov.
Podobné prognózy vyslovili aj spoločnosti Volkswagen, General Motors a Ford. Automobilky to prezentujú ako nový zdroj príjmov, ktorý má dať zákazníkom väčšiu možnosť výberu funkcií, za ktoré si zaplatia. Tento prístup nie je v automobilovom svete úplne nový. Mnoho automobiliek si už roky účtuje extra poplatky za používanie funkcií založených na smartfónových aplikáciách. To sú však funkcie, ktoré väčšina ľudí môže ignorovať a aj ig ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH