Až 70 % Slovákov priznáva, že míňa peniaze na zbytočnosti. Ide najmä o oblečenie, kozmetiku, ale aj reštaurácie či hračky
Napriek tomu, že úspory Slovákov klesajú, väčšina ľudí nemá problém utrácať za veci, ktoré nakoniec nevyužije. Takúto skúsenosť má podľa najnovšieho prieskumu 365.bank[1] až 70 % populácie. Najzbytočnejším výdavkom je podľa neho oblečenie, ktoré označilo o pätinu viac žien ako mužov. S kúpou odevu, ktorý si napokon nikdy neobliekli, má skúsenosť viac ako polovica populácie (53,4 %). Medzi najčastejšie výdavky, ktoré nie sú nevyhnutné, no zároveň ich utráca najväčšia časť Slovákov (viac ako štvrtina), patria reštaurácie a kaviarne. Odbremeniť rodinný rozpočet je pritom podľa 365.bank jednoduchšie, ako by sa mohlo zdať. Banka odporúča nákupy vopred plánovať a vyhnúť sa tak impulzívnemu míňaniu. Ideálne je stanoviť si mesačný limit, ktorý neprekročíme.
{{BANNER|SIMPLE_BANNER_HOMEPAGE_2}}
Nákupné správanie a spôsob nakupovania Slovákov a Sloveniek sa za uplynulé roky menilo – počas pandémie začali výrazne viac nakupovať online. Avšak aj napriek obdobiu, kedy musela veľká časť ľudí siahnu ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH