S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement

Batéria s vysokou hustotou energie môže vyriešiť problém s dojazdom elektromobilov

Technológie
0
Vedci z Pennsylvánskej štátnej univerzity už nejaký čas pracujú na technológii rýchleho nabíjania. V roku 2016 tím pod vedením Chao-Yang Wanga riešil problém obmedzeného výkonu lítiových batérií v chladnom počasí integráciou samoregulačného teplotného mechanizmu. Je sústredený na niklovej fólii, ktorá rýchlo zahrieva batériu pri teplotách pod nulou, čo umožňuje jej normálne fungovanie. V roku 2019 výskumníci využili túto technológiu na nabíjanie prototypu lítiovej batérie pri vysokých teplotách, teda v podmienkach, ktoré by za normálnych okolností spôsobili jej degradáciu. Opäť použili tenkú niklovú fóliu, cez ktorú prúdia elektróny, aby sa batéria rýchlo zahriala len za 30 sekúnd, potom sa zasa rýchlo ochladí. Tento spôsob umožnil batérii využiť rýchlejšie nabíjanie, ktoré sa ponúka pri vyšších teplotách, ale vyhnúť sa jej poškodeniu. Výskum ukázal, že batériu elektrického vozidla možno nabiť za 10 minút a poskytnúť tak dojazd medzi 320 až 480 km. Vedci pokračovali v práci na tejto ...

Redakcia

Všetky autorove články

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať