CANON_112024 CANON_112024 CANON_112024

Big data v praxi: Kam smerujú davy adventných zákazníkov?

0
Nakupovanie v pohodlí veľkých obchodných centier je nespochybniteľne trend posledných rokov, ktorý ovplyvňuje aj také zaužívané rituály, ako sú vianočné nákupy. Každoročne sa počas adventu zapĺňajú parkoviská a príjazdové cesty nákupných centier a obchodníci sa tešia rastúcim obratom. Odkiaľ prichádzajú zákazníci? Pozreli sme sa na obchodné centrá Aupark, Avion, Bory-Mall a Eurovea. Každé miesto sme pozorovali na základe telekomunikačných dát - desiatky miliónov udalostí denne na vzorke vyše milióna používateľov na celom Slovensku. Aktuálne sme si vybrali štvrtý adventný víkend – 17. a 18. december 2016.   Z týchto údajov vyplýva, že Aupark aj Eurovea sú vnímané ako obchodné centrá pre blízke okolie. Polovica návštevníkov Auparku prichádza zo vzdialenosti málo presahujúcej 5 kilometrov a štvrtina návštevníkov oboch centier je dokonca zo vzdialenosti do 3 km – to je trasa zvládnuteľná rádovo v minútach akýmkoľvek spôsobom – peši, bicyklom či hromadnou dopravou. Na porovnanie, do ostat ... Zobrazit Galériu
nakupovanie big data

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať