Big data v praxi: Kam smerujú davy adventných zákazníkov?
Nakupovanie v pohodlí veľkých obchodných centier je nespochybniteľne trend posledných rokov, ktorý ovplyvňuje aj také zaužívané rituály, ako sú vianočné nákupy. Každoročne sa počas adventu zapĺňajú parkoviská a príjazdové cesty nákupných centier a obchodníci sa tešia rastúcim obratom. Odkiaľ prichádzajú zákazníci?
Pozreli sme sa na obchodné centrá Aupark, Avion, Bory-Mall a Eurovea. Každé miesto sme pozorovali na základe telekomunikačných dát - desiatky miliónov udalostí denne na vzorke vyše milióna používateľov na celom Slovensku. Aktuálne sme si vybrali štvrtý adventný víkend – 17. a 18. december 2016.
Z týchto údajov vyplýva, že Aupark aj Eurovea sú vnímané ako obchodné centrá pre blízke okolie. Polovica návštevníkov Auparku prichádza zo vzdialenosti málo presahujúcej 5 kilometrov a štvrtina návštevníkov oboch centier je dokonca zo vzdialenosti do 3 km – to je trasa zvládnuteľná rádovo v minútach akýmkoľvek spôsobom – peši, bicyklom či hromadnou dopravou. Na porovnanie, do ostat ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH