Brusel obmedzí firmy v zbieraní dát a tým aj v možnostiach zlepšovať zákaznícke služby
Hodnotu ukrytú v dátach budú firmy získavať ťažšie a vyjde ich to drahšie
Podľa toho, ktorým odhadom či prieskumom veríte, v ostatných dvoch rokoch vytvorilo ľudstvo takmer toľko isto, alebo dokonca ešte viac dát, ako v celej predošlej histórii. Čoraz viac údajov majú k dispozícii aj firmy, ktoré sa snažia zhromažďovať a analyzovať dáta najmä o zákazníkoch.
Nové nariadenie o ochrane osobných údajov, známe pod skratkou GDPR, ktoré začne platiť o necelý rok v celej Európskej únii, ich v tomto smere môže výrazne obmedziť. „Komisia chce, aby firmy zbierali iba dáta, ktoré pre svoje fungovanie nevyhnutne potrebujú a navyše, výrazne obmedzuje zaobchádzanie s osobnými údajmi,“ vysvetľuje Vladimár Kyjonka, konzultant softvérovej a poradenskej spoločnosti SAS.
Aby dnes firmy mohli pestovať so zákazníkmi intímnejšie vzťahy, aby s nimi vedeli lepšie komunikovať a poskytovať im kvalitnejšie služby, nielenže potrebujú veľa zákazníckych dát, ale musia ich tiež využívať k podrobnej segmentácii. V ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH