Budúcnosťou virtuálnej reality: Od kartónových držiakov po viaczmyslové masky
Technológia virtuálnej reality slúži na vykreslenie dokonalého 3D prostredia generovaného počítačom, ktoré umožňuje interakcie s používateľom. Využívajú sa pri tom displeje montované na hlavu používateľa (head mounted display - HMD) a na umocnenie zážitku aj ďalšie zmyslové vnemy, najmä zvukové a najnovšie aj hmatové či čuchové. Uplatnenie môže byť rôznorodé - od architektúry cez medicínu až po vojenstvo. No azda najväčší potenciál má využitie v hernom priemysle.
Oculus Crescent Bay
Najnovšie systémy virtuálnej reality nám sľubujú nové pôsobivé zážitky pri hraní hier. Nové projekty firiem Oculus (Crescent Bay), Sony (Project Morpheus) , Sulon (Cortex) HTC a Valve (Vive) a ďalších vyzerajú veľmi sľubne, no skeptik by podotkol, že také sa zdali v minulosti aj technológie iných výrobcov, napríklad Nintenda či Segy, ktoré napokon neuspeli. Vynára sa teda otázka, či sa virtuálna realita naozaj stane mainstreamom, životaschopnou alternatívou k tradičnému hraniu.
Sony Morpheus
Pre nové ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH