Chladenie batérií elektromobilov: LANXESS pracuje na riešení, ktoré umožní zásadne zrýchliť nabíjanie
300 kW nabíjanie, ktoré je už dnes dostupné, nedokáže využiť žiadny elektromobil. Batérie sa musia dobíjať pomalšie a dlhšie kvôli nedostatočnému chladeniu.
Rozhodujúcim faktorom pri zrýchlení nabíjania budú špecializované chladiace kvapaliny. Na ich vývoji intenzívne pracuje nemecká spoločnosť LANXESS .
Rýchlosť nabíjania je najväčšou prekážkou ďalšieho rozširovania elektromobility.
Elektromobily sú na vzostupe a ich podiel na všetkých registráciách nových vozidiel sa v roku 2021 opäť zvýšil. Autá sú tichšie, jednoduchšie na riadenie, lacnejšie na údržbu a šetrnejšie k životnému prostrediu. Jeden veľký otáznik však zostáva nezodpovedaný. Nabíjanie úplne vybitej batérie trvá príliš dlho a minimálne polhodinová povinná prestávka po prejdení 400 kilometrov je pre vodičov nočnou morou.
Najdostupnejším riešením tohto problému sa ukazuje nová generácia tepelného riadenia batérií. Rozhodujúcim faktorom budú špecializované chladiace kvapaliny, ktoré intenzívne vyvíja LANXESS, popredná neme ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH