Digitalizácia bankovníctva
Pandémia počas posledných dvoch rokov výrazne akcelerovala digitálnu transformáciu prakticky vo všetkých oblastiach vrátane bankovníctva. Bankovníctvo dokonca z tohto trendu profituje na dvoch úrovniach, priamo aj nepriamo. Nepriamo v zmysle, že sa zvýšila digitálna gramotnosť vo všeobecnosti a zmenili sa zaužívané zvyklosti klientov.
Z pobočiek do online priestoru
Aj starší či konzervatívni ľudia sa po zatvorení kamenných predajní naučili nakupovať v e-shopoch. Z dôvodu obmedzenia pohybu a stretávania sa ľudí boli zatvorené nielen predajne, ale aj pobočky bánk, takže záležitosti, ktoré by ľudia predtým vybavovali v pobočkách, začali vybavovať cez internet banking alebo mobil banking. Banky začali intenzívne rozvíjať svoje aktivity v online priestore vrátane takých úkonov, ako je vytvorenie účtu, investovanie či vybavenie úveru bez toho, aby klient musel navštíviť pobočku. Prispel k tomu aj rozvoj technológií vrátane umelej inteligencie a strojového učenia. Príkladom je identifikácia ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH