Digitalizáciu nerieši až 30 % slovenských firiem. Väčšine z nich však môže napomôcť ušetriť
Napriek tomu, že od vzniku konceptu priemysel 4.0 uplynulo viac než 10 rokov, jeho princípy má zavedených len 51 % slovenských podnikov. Takzvaná štvrtá priemyslová revolúcia označuje trend digitalizácie a s ním spojenú automatizáciu výroby. Aj keď pandémia koronavírusu fungovala ako hnací pohon tejto evolúcie, vojna na Ukrajine a nárast cien energií priority firiem zmenili.
{{BANNER|SIMPLE_BANNER_HOMEPAGE_2}}
Fenomén digitalizácie spočíva v prepojení reálneho a virtuálneho sveta. Podľa myšlienok tejto revolúcie majú v budúcnosti vzniknúť chytré digitálne továrne, ktoré budú za pomoci moderných technológií realizovať jednoduché a opakujúce sa činnosti, ktoré doteraz museli vykonávať ľudia.
Prieskum spoločnosti Soitron ukázal, že sa problematike digitalizácie doteraz nezaoberalo až 30 % slovenských podnikov. Podľa odborníkov spomaľuje digitalizáciu firiem ich nedostatočná oboznámenosť s prínosmi, ktoré im môže priniesť. „Školský systém zatiaľ nie je schopný pripravovať dostatok odb ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH