Európska komisia stanovila priority pre jednotný digitálny trh
Európska komisia (EK) v stredu stanovila tri hlavné oblasti, na ktoré sa počas tohto funkčného obdobia zameria pri tvorbe jednotného digitálneho trhu. Komplexná stratégia pre jednotný digitálny trh sa má zverejniť v máji tohto roka. "Strhnime všetky tie ploty a múry, ktoré nám prekážajú na sieti. Ľudia musia mať možnosť slobodne prekračovať hranice v online priestore presne tak, ako to robia v reálnom svete," konštatoval podpredseda pre jednotný digitálny trh Andrus Ansip. Podľa neho inovačné podniky nemajú zostať uväznené na svojich domácich trhoch, treba im pomôcť, aby sa rozšírili v celej EÚ.
EK chce zlepšiť prístup k digitálnym tovarom a službám pre spotrebiteľov a podniky. Uľahčiť by sa mal cezhraničný elektronický obchod a to vďaka harmonizovaným pravidlám v oblasti ochrany spotrebiteľov a spotrebiteľských zmlúv. "V súčasnosti nakupuje online z inej krajiny EÚ len 15 percent spotrebiteľov, čo nie je žiadne prekvapenie, keď poplatok za doručenie býva nakoniec vyšší ako skutočná ce ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH