Facebook sa vyhlásil za priekopníka metaverza. Svet však z toho nie je nadšený
Facebook zmenil svoj názov na Meta v snahe získať prvenstvo v pretekoch o metaverzum. Ibaže iné spoločnosti vyvíjali tento druh technológie už dávno pred ním. Je tu napríklad Decentraland, ktorý sa začal v roku 2017 ako jeden z prvých v metaverze. Mnohí ho porovnávali so Second Life, virtuálnou hrou z prvého desaťročia 21. storočia. Meta však minulý rok rozprúdila okolo konceptu metaverza širšiu verejnú diskusiu. Pridávali sa veľké značky ako Nike a Gucci, čím sa z metaverza stalo jedno z najpopulárnejších módnych slov.
Niektorí odborníci tvrdia, že ide o „nevyhnutnú“ ďalšiu iteráciu internetu, ktorá pridáva priestorový zážitok do našej už aj tak digitálne posadnutej spoločnosti. A hoci sa nakoniec môže stať neoddeliteľnou súčasťou nášho každodenného života, podobne ako sa ňou stali internet a smartfón, zatiaľ sa k tomu ešte ani neblíži. Dokonca ani vízia spoločnosti Meta tomu nenasvedčuje.
{{BANNER|SIMPLE_BANNER_HOMEPAGE_2}}
No niektorí investori, napr. nový fond ETF zameraný na m ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH