Ferrari si nechalo patentovať motor poháňaný vodíkom
Automobilka Ferrari podala patent na spaľovací motor poháňaný vodíkom, čo naznačuje jej záujem o využitie tejto technológie na splnenie prísnejších emisných predpisov. Na rozdiel od vodíkových palivových článkov, ktoré vyrábajú elektrickú energiu, spaľovacie motory spaľujú namiesto benzínu vodík, pričom nevypúšťajú žiadny oxid uhličitý. Hoci BMW už začiatkom tohto storočia vytvorilo vozidlo na vodíkový pohon, toto je prvé verejné vyjadrenie záujmu zo strany Ferrari.
Spoločnosť verí, že spaľovanie vodíka môže výrazne znížiť emisie, a vo svojej patentovej prihláške tvrdí, že pri ňom nevznikajú žiadne skleníkové plyny a produkuje sa len minimum škodlivín. Obavy však pretrvávajú v súvislosti s uhlíkovou stopou výroby vodíka, keďže niektoré metódy môžu byť rovnako znečisťujúce ako uhlie.
Navyše vodík nemá takú energetickú hustotu ako benzín, čo znamená, že vozidlo poháňané vodíkom by si vyžadovalo väčšie úložisko na dosiahnutie rovnakého dojazdu. Mohol by to kompenzovať rýchly čas tankovania, ale problémom zostáva infraštruktúra. Toyota a Porsche tiež skúmajú spaľovacie motory na vodík, čo poukazuje na záujem priemyslu o túto technológiu ako spôsob riešenia problémov v oblasti klímy.
Zdroj: motorauthority.com.
Zobrazit Galériu