CANON_112024 CANON_112024 CANON_112024

Generálny riaditeľ Fordu už mesiace jazdí v čínskom elektromobile

Technológie
0

Pokiaľ ide o predaj elektrických vozidiel (EV), na trhu dominuje Čína. EV z Číny tvoria takmer 70 % celosvetového predaja elektromobilov. Dokonca aj generálny riaditeľ Fordu Jim Farley je ich fanúšikom. Šoféruje EV vyrobené čínskym technologickým gigantom Xiaomi. Xiaomi je druhým najväčším výrobcom smartfónov na svete. Spoločnosť má v súčasnosti iba jeden model EV: Xiaomi SU7, sedan, ktorý sa dodáva v dvoch verziách: Standard (dojazd 350 kilometrov) a Max (dojazd 510 kilometrov). Cena sa pohybuje okolo 30 000 dolárov.

Čína je známa cenovo dostupnými elektromobilmi, pričom niektoré modely od výrobcu BYD stoja len okolo 10 000 dolárov. V USA je priemerná cena EV bližšie k 55 000 dolárom. Cena modelu Ford F-150 Lightning sa začína na 54 995 dolároch, zatiaľ čo cena elektrického SUV Mustang Mach-E značky Ford  sa pohybuje okolo 43 000 dolárov. Ford tvrdí, že pracuje na cenovo dostupnejšom EV. Zatiaľ nezverejnil podrobnosti o tom, koľko presne bude tento nový model stáť.

Aby sa to stalo realitou, spoločnosť v roku 2022 založila v Kalifornii tím Skunk Works zameraný na vývoj vozidiel novej generácie. Čínski výrobcovia automobilov však majú vo vývoji elektrických vozidiel náskok, a preto sú cenovo takí konkurencieschopní. No prísne clá znamenajú, že tieto cenovo dostupné EV nie sú dostupné pre amerických spotrebiteľov. Čínske elektromobily sa presadili na európskom trhu a tamojšie automobilky začínajú reagovať vlastnými cenovo dostupnejšími ponukami.

VEĽKÁ SÚŤAŽ PRE PREDPLATITEĽOV

Napríklad Renault nedávno na parížskom autosalóne ukázal kompaktný elektromobil za 25 000 eur. Ford na to, aby mohol konkurovať Xiaomi, BYD a ďalším čínskym výrobcom elektrických vozidiel, sa budú musieť sústrediť na technologický vývoj od nuly. Napriek tomu má Ford určitý úspech s elektromobilmi. F-150 Lightning sa po svojom debute v roku 2022 stal najpredávanejším elektrickým nákladným vozidlom (hoci nedávno ho zosadil z trónu Tesla Cybertruck).

Ford však mal aj problémy s elektrickými vozidlami. Nedávno zrušil niektoré plánované plne elektrické SUV, aby sa namiesto toho venoval hybridným modelom. A po pozastavení výroby pre nedostatok polovodičov v marci 2020, ktorý pretrvával počas pandémie, „sme zistili, že mainstreamoví zákazníci sú úplne iní ako tí, ktorí kupovali EV počas covidu, a nie sú ochotní platiť za elektromobil nič navyše,“ povedal Farley. (Skorí osvojitelia nových technológií, ako sú elektromobily, sú zvyčajne ochotní zaplatiť vyššie náklady a sú tolerantnejší k riziku, zatiaľ čo druhá vlna zákazníkov je pragmatickejšia). Pokiaľ ide o plány Fordu navrhnúť cenovo dostupnejšie elektrické vozidlo, spoločnosť už skôr uviedla, že očakáva uvedenie cenovo dostupnejšieho elektrického pickupu strednej veľkosti na trh v roku 2027.

Zdroj: fastcompany.com.

Zdroj Foto: depositphotos.com.

Redakcia

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať