Google bude trestať weby používajúce dotieravé pop-up reklamy
Pop-up okná s reklamou sú otravné na desktope, ale ešte viac frustrujúce na mobilných zariadeniach. Google chce proti dotieravým reklamám bojovať a takéto weby bude od budúceho roka trestať – zníži im PageRank, a tak sa vo výsledkoch vyhľadávania posunú nadol. Vyplýva to z jeho blogového príspevku.
Google v podstate vo svojom vyhľadávaní uprednostňuje stránky, ktoré majú najkvalitnejšie informácie a nevtieravé reklamy. Pop-up reklamy však vizuálne zakrývajú obsah a sťažujú používateľom prístup k požadovaným informáciám. Platí to predovšetkým pre mobilné zariadenia, ktoré majú menšiu obrazovku, a tak reklama neriedka prekryje celý displej. Preto spoločnosť začne práve nimi a od 10. januára 2017 bude weby s takýmto druhom reklamy znevýhodňovať vo výsledkoch mobilného vyhľadávača.
Nebude sa to týkať stránok, ktoré pomocou pop-up okna upozorňujú na použitie cookies či overujú vek používateľov, ani webov, ktoré na bannerovú reklamu využívajú „primerane veľký priestor na obrazovke“.
Zdroj ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH