Google skúša nový spôsob trénovania umelej inteligencie priamo v telefóne
Keď technologické spoločnosti používajú strojové učenie na zlepšovanie svojho softvéru, zvyčajne ide o centralizovaný proces. Firmy ako Google či Apple zhromažďujú informácie o tom, ako sa ich aplikácie využívajú, a učia algoritmy pomocou týchto agregovaných údajov. Pre používateľa to môže znamenať ostrejšie fotografie zhotovené telefónom či lepšie vyhľadávacie funkcie v e-mailovej aplikácii. Táto metóda je síce účinná, ale časovo aj dátovo náročná. Navyše narúša súkromie používateľov, pretože firmy si ukladajú na svojich serveroch údaje o tom, ako tí používajú svoje aplikácie.
Teraz však Google prináša metódu Federated Learning, ktorá je zameraná na decentralizáciu práce umelej inteligencie. Namiesto zberu používateľských dát a ich zhromažďovania na serveroch Googlu sa algoritmus cvičí tak, že proces učenia sa uskutočňuje v zariadení každého používateľa. CPU telefónu teda pomáha pri učení umelej inteligencie Googlu.
V súčasnosti spoločnosť testuje Federated Learning pomocou klávesni ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH