Google začne blokovať reklamy v Chrome. Za nezobrazovanie reklám sa niekde bude aj platiť
Reklama už neodmysliteľne patrí k webu. No zatiaľ čo niektoré jej druhy sú v poriadku, iné pôsobia rušivo a otravne. Preto je čoraz rozšírenejšie používanie blokovačov reklamy. Takáto prax však má dosah na prevádzkovateľov webov, obmedzuje ich schopnosť ponúkať bezplatný obsah a ohrozuje udržateľnosť celého webového ekosystému.
Google chce zlepšovať používateľskú skúsenosť pri prehliadaní webu tým, že sa vo svojom prehliadači snaží obmedziť reklamy, ktoré obťažujú používateľov. Od začiatku roka 2018 Chrome prestane zobrazovať reklamy, ktoré nie sú v súlade so súborom noriem pre reklamu, vypracovaným organizáciou Coalition for Better Ads, ktorej členmi sú aj Google a Facebook. Ide napríklad o kontextové okná, automaticky prehrávané reklamy či reklamy s blikajúcimi obrázkami. Zablokované budú tie weby, kde značná časť reklám je v rozpore s týmito pravidlami. Google však zatiaľ neuviedol, aký musí byť pomer neprijateľných reklám, aby sa zablokovali všetky reklamy na stránke.
Keďže spolo ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH