Hackathon MIRRI SR s názvom “Smart športoviská Petržalka” spoznal svojich víťazov
Navrhli digitálne riešenia na ovládanie osvetlenia, či samoobslužný vstup do športovísk. Dvanásteho Hacknime.to podujatia, ktoré je financované z Plánu obnovy a odolnosti SR, sa zúčastnilo až 14 súťažných tímov. Hojná účasť sľubovala veľké množstvo dobrých nápadov, čo sa počas víkendu aj potvrdilo. Všetky tímy v stanovenom čase odovzdali svoje riešenia a porota zložená z odborníkov na tému, zástupcov Mestskej časti BA-Petržalka a Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR mala tentokrát ešte ťažšiu úlohu. Finančnú odmenu 6000 eur si rozdelili tímy na prvých troch priečkach.
“V porote som bol na prevažnej väčšine našich hackathonov a toto rozhodovanie bolo jedno z najťažších. Na vysvetlenie, malá vsuvka do histórie. V čase, keď som študoval na vysokej škole, počítače predstavovali strojovňu o veľkosti miestnosti, kde teraz sedíte a mali výkon možno dnešných hodiniek. Preto si chalani, ktorí chceli programovať, kupovali čipy a robili si individuálne riešenia osobných počítačov. Tým chcem zdôrazniť, že pri téme, ktorá spája softvér aj hardvér, je veľmi dôležité mať pokryté obidve tieto časti. Dnes sme sa rozhodli oceniť najmä komplexnosť riešení a vybrať tímy, ktoré vedia kódiť softvér, ale rozumejú sa aj hardvéru,” vysvetlil náročnosť rozhodovania poroty Vladimír Raučina, vedúci oddelenia digitálneho ekosystému zo Sekcie inovácií a rozvoja eGov služieb MIRRI SR.
Hackathon sa konal počas piatka a soboty, 15. a 16. novembra v SKY PARK Offices v Bratislave. Hackeri mali za úlohu navrhnúť koncept systému na správu športovísk v mestskej časti BA-Petržalka. Systém mal pozostávať z viacerých funkcií, ako napríklad vytváranie rezervácií, samoobslužný vstup do športovísk, ovládanie osvetlenia, nahlasovanie porúch a podobne. “V Petržalke sa snažíme byť progresívna mestská časť. Chceme prichádzať s riešeniami, ktoré uľahčia život našim obyvateľom a tak mnohé, kedysi nevyužívané miesta, sú dnes areálmi pre športové aktivity. Sme veľmi radi, že môžeme byť súčasťou projektu Hacknime.to, ktorý nám dáva šancu ísť ešte o krok ďalej a zjednodušiť prístup do športovísk nielen mladým ľuďom a deťom, ale aj seniorom či športovým klubom,” uviedla prvá zástupkyňa starostu Mestskej časti Bratislava-Petržalka Iveta Jančoková.
Po približne 36 hodinách sa tímy postavili na pódium a svoje návrhy odprezentovali pred porotou a divákmi. Súčasťou tejto súťaže, alebo tzv. “pitch contestu” bolo aj hlasovanie publika prostredníctvom aplikácie Slido. Zaujímavosťou je, že názor divákov a odbornej poroty sa opäť čiastočne zhodovali.
“Hýbeme Petržalkou” bolo heslo tímu Incomodum, ktorý sa umiestnil na prvej priečke
Počas hackathonu navrhli mobilnú aplikáciu - Športuj Too Petržalka. Aplikácia ponúka možnosť jednoduchej rezervácie športovísk cez prehľadnú mapu, detailné profily športovísk vrátane dostupnosti a hodnotení, ako aj bezpečné online platby. Súčasťou je aj podpora komunitného športu. Používatelia môžu vytvárať rôzne športové podujatia, alebo sa pripojiť k už existujúcim eventom, ktoré si jednoducho vyhľadajú pomocou filtrovania parametrov ako druh športu, čas konania, či typ ihriska (indoor/outdoor).
Prve miesto - Incomodum (Halova)
“Aj keď sme mali počas druhého dňa hackathonu o jedného člena tímu menej, dokázali sme prezentáciu a najmä celú aplikáciu dotiahnuť k tomu, aby bola úspešná, spĺňala kritéria zadania a nakoniec pre nás znamenala aj celkovú výhru,” zhodnotil svoje pocity z výhry a tímovú prácu kapitán tímu Daniel Adam Czaja.
Druhé miesto patrí tímu Lwíčkovci a aplikácii s názvom Smart Hrisko
Tím na druhom mieste stavil na moderné smart riešenie, ktoré charakterizovali sloganom “bez námahy a flexibilne”. Navrhli riešenie pozostávajúce z dvoch aplikácií - mobilná aplikácia, ktorá obsahuje rezervačný systém pre používateľov a admin rozhranie pre nastavovanie parametrov rezervačného systému a iných častí aplikácie a prezeranie štatistík pre mestskú časť BA-Petržalka. Do výsledného návrhu zakomponovali aj koncept hardvérového riešenia s konkrétnou architektúrou a jej prvkami. Zástupca tímu Adam Tížik po prevzatí výhry skonštatoval, aké náročné bolo presadiť sa v silnej konkurencii: “Každý hackathon v Bratislave vnímam ako najťažší, čo sa týka možnosti umiestnenia sa v top trojke. Tentokrát sme to vôbec nečakali. Viacero tímov bolo zložených z veľmi skúsených ľudí, výsledkom čoho odovzdali naozaj komplexné riešenia.”
Druhe miesto - Lwíčkovci
Tretie miesto a zároveň cenu publika získal tím Old Stars
“Nechcem písať emaily, chcem hrať,” znela hlavná myšlienka ich riešenia, v rámci ktorého stavili najmä na zjednodušenie a zefektívnenie procesu rezervácie s cieľom zvýšiť motiváciu športovcov. Svoje nápady dokonca konzultovali so športovými klubmi, či univerzitami, čo sa premietlo do pútavého návrhu, ktorý oslovil porotu aj prítomných divákov. Svoje úprimné prekvapenie z diváckej ceny prejavil Jozef Jaššo: “Ja som vôbec nečakal, že získame Miss Sympatia. Boli sme skôr tiché myši a nepýtali sme sa aktívne otázky.”
Tretie miesto - Old Stars
“Na hackathone sa človek za dva dni naučí toľko, ako bežne nestihne za 1-2 mesiace, ani rok,” vyjadril svoje dojmy z podujatia ďalší člen tímu Viktor Heveši. “Naším, alebo teda mojím cieľom nebolo hlavne vyhrať, ale vidieť, čo všetko vymyslia ostatní. Teraz hlavne dúfam, že Petržalka bude takýto moderný rezervačný systém implementovať, pretože ho všetci potrebujeme, ako občania aj ako športoviská,” doplnil Ondrej Michalík.
Posledný hackathon tohto roka už o 3 týždne
Projekt Hacknime.to uzavrie tento úspešný rok hackathonom s názvom Smart Traffic Hackathon: Inovácie pre dynamickú dopravu Trnavy pomocou AI. Mesto Trnava prešlo rozsiahlou multimiliónovou inováciou semaforov a ako jedno z najinovačnejších miest na Slovensku, chce priniesť inovácie aj do riadenia a dynamiky dopravy. 5. a 6. december tak bude opäť patriť inováciám a mladé talenty sa stretnú v Trnave v nezávislom kultúrnom centre Malý Berlín.
O projekte Hacknime.to
Hacknime.to projekt z dielne Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR, ktorý vzniká s podporou Campus Innovation Hub. Cieľom je vďaka komunite kreatívnych ľudí s nadšením pre technológie, vytvoriť riešenia v oblasti zjednodušovania procesov verejnej správy a zlepšovania kvality poskytovaných digitálnych služieb. Projekt je financovaný z prostriedkov mechanizmu Plánu obnovy a odolnosti SR.
Zobrazit Galériu