S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement

Herné šialenstvo - február 2021

0

Cyberpunk 2077 je veľké zlyhanie CDPR

Po rokoch čakania a niekoľkých odkladoch vydania napokon Cyberpunk 2077 uzrel svetlo sveta na konci roka 2020. Keďže tvorcovia neustále tvrdili, že hru vypustia, až keď bude hotová, každý čakal špičkovú kvalitu. Prvá verzia hry však bola plná bugov a glitchov, najmä na konzolách, a jej vysoká náročnosť na hardvér bol asi jediný aspekt, ktorý nikoho neprekvapil. Viaceré internetové zdroje poukazujú na to, že sa v CD Projekt Red sústredili viac na to, aby hernú komunitu nalákali na krásne vizuály a skvelú akciu, namiesto toho, aby sa oboje dostalo do výslednej hry. Jej grafika nie je vyslovene zlá, no to, čo sme videli v upútavke v roku 2018, bola z veľkej časti len potemkinovská dedina. Kto si pamätá prezentácie megaúspešného Zaklínača 3, ktorý bol pre firmu cestou medzi gigantov herného priemyslu, si isto spomenie, že to nie je prvý raz. Informácie, ktoré boli údajne získané priamo od zamestnancov firmy, hovoria jednoznačne o tom, že sa firma snažila investovať do marketingu na úkor vývoja. Celá reputácia spoločnosti, ktorá ešte donedávna pôsobila ako používateľsky prívetivý vývojársky tím, pre ktorý je spokojnosť hráča všetkým, sa teda zrútila ako domček z kariet. CDPR k nám zrejme neboli úprimní ani v otázke dĺžky vývoja. Hra mala vznikať od roku 2012, no v skutočnosti bola jej výroba zastavená a znova spustená až v roku 2016. Vtedy projekt prevzal Adam Badowski, ktorý v hre požadoval významné zmeny, a nesúhlas niektorých vývojárov sa skončil ich odchodom z firmy. Tím žil v presvedčení, že sa hra vypustí až v roku 2022, no marketing oznámil jej vydanie na jún 2020. Asi si domyslíte, že keď to mali vývojári stihnúť, muselo sa vypustiť mnoho funkcií aj obsahu. Preto výsledná hra vyzerá tak, ako vyzerá. Nejde však o prepadák a napriek všetkým problémom, ktoré vyplávali na povrch (a je ich toľko, že vám o všetkých ani nepovieme), treba titulu uznať kvalitu príbehu a prepracovanosť vedľajších úloh. Atmosféra, a ak máte výkonný stroj, aj vizuálna kvalita sa predsa len do istej miery ukázali. Recenzenti kritizujú mechaniky výroby predmetov, jazdu vozidlami a veľkú chválu nezožal ani boj. Napriek množstvu pozitívnych ohlasov, niekoľkým získaným oceneniam a miliónom predaných kópií možno vcelku zhodnotiť, že titul nestelesňuje úspech. Akcie firmy klesli o niekoľko desiatok percent. Dobré predaje mali takisto horko-sladkú príchuť, keďže množstvo hráčov si pre veľkú chybovosť a neochotu čakať na opravy vyžiadalo vrátenie peňazí.

Borderlands sa už čoskoro dočká filmovej adaptácie

Filmy na motívy hier sa nie vždy podaria, takže sa fanúšikovia na ne pozerajú dosť skepticky. Keď však hľadáme originálny vizuál, svižnú akčnosť a špecifický humor, franšíza Borderlands je nepochybne dobrý kandidát na sfilmovanie. Titul Borderlands 3, ktorý vyšiel v septembri 2019, bol pre spoločnosť 2K najrýchlejšie predávaným titulom, aký kedy vydala. Už v prvom týždni sa predalo päť miliónov kusov, a tak by nemusel byť film na motívy značky pre nadšenú komunitu práve najhorší nápad. Lionsgate oznámil film na tému Borderlands ešte v roku 2015, no až teraz to vyzerá, že túto informáciu môžeme brať vážne.

Režisér a herec Eli Roth sa chopil žezla a scenár je dielom Craiga Mazina, ktorý je držiteľom ocenenia Emmy za prácu na seriáli Chernobyl a má sa podieľať aj na sfilmovaní legendárneho konzolového titulu The Last of Us. Roth sa na udalosti PAX East 2020 vyjadril v tom zmysle, že by chcel vo filme Borderlands dať šancu cosplayerom. Konkrétne by vraj rád ocenil ich kvalitné stvárnenie postáv z hry tým, že by ich nechal brutálne zavraždiť vo filme. Nečudo, keď si uvedomíme, že ide o režiséra filmu Hostel, ktorý urobil z našej domoviny hororovú destináciu. Keby vás zaujímalo, prečo chcel vlastne „oceniť“ práve cosplayerov, ide o to, že pri hre Borderlands to kvalitne zvládajú iba tí najšikovnejší. Napodobnenie hernej grafiky v reálnom svete je mimoriadne ťažké. Netreba sa však obávať, že by chcel Eli nahnať na scénu bandu hereckých amatérov a  potopiť tak veľkú šancu na úspech. Hlavné úlohy si majú zahrať Cate Blanchett ako Lilith a Kevin Hart ako Roland. Hovorí sa aj o tom, že filmového Bricka by si mohol zahrať The Rock, no v tejto fáze nevieme, či ide o pravdivú informáciu. Lilith je hráčom známa ako siréna a legendárna „vault-hunterka“ disponujúca schopnosťami, ktoré môžeme nazvať nadprirodzenými. Keďže sa herná séria odohráva hlavne na planéte Pandora a vždy šlo o získavanie mimoriadnych relikvií, zrejme niečo podobné bude aj vo filmovej verzii. Budúcu kvalitu adaptácie môže indikovať fakt, že zakladateľ spoločnosti Gearbox Randy Pitchford bude zároveň výkonným producentom filmu, podobne aj Strauss Zelnick, šéf Take-Two Interactive.

Špekulácia: The Elder Scrolls VI by mohol zdobiť podtitul Redfall

Dobrá správa je, že šieste pokračovanie jednej z najúspešnejších herných sérií určite príde. Zlá správa je, že si na nové RPG s potenciálom kasového trháka ešte počkáme. Microsoft síce kúpil Bethesdu, no na vývoj TES 6 to bude mať zrejme účinok iba v tom, na ktorých platformách sa hra ukáže. Zatiaľ sa hovorí o rokoch, ktoré by mali byť pred nami, keďže sa s vývojom ešte ani nezačalo. V tejto chvíli však už vieme, že sa vývojári pred návratom do sveta Tamriel sústreďujú na vývoj titulu Starfield, keďže je pre firmu mimoriadne dôležitý. Má ísť takisto o RPG, no vo vesmírnom prostredí a hra je obklopená podobným mystériom ako TES 6. Bude to prvá originálna franšíza Bethesdy po 25 rokoch. Keby ste proti tomu namietali, vedzte, že Fallout bol pôvodne od Interplay. Renomovaný web PC Gamer špekuluje nad tým, že by sa nová hra série The Elder Scrolls mohla nazývať Redfall, keďže materská spoločnosť Bethesdy s názvom ZeniMax Media pred časom úspešne zabojovala o autorské práva na tento výraz. Prečo Redfall?

Nie je to žiadna oblasť Tamriel, no fanúšikovia na Reddite prišli s myšlienkou, že by to mohla byť choroba. Priviedol ich na to konkrétny quest z TES V: Skyrim, kde sa hovorilo o tom, že obete akejsi choroby trpia zvracaním a červenaním pokožky. Neskôr jedna z postáv spomína, že sa vráti do High Rock, čo by mohlo naznačovať, že choroba sa začala tam. Ide síce o špekulácie, no skalní fanúšikovia sa v týchto otázkach naozaj vyznajú, a tak môžeme ich odhady brať vážne. V roku 2016 povedal Todd Howard, šéf vývoja v Bethesde, že technológia, ktorú na TES 6 potrebujú, zatiaľ ešte neexistuje. Predstava vývojárov je podľa neho vraj príliš zložitá, a keby nám ju predostrel, samotní hráči by prišli na to, že to zatiaľ nie je technicky možné. Všetko to smeruje k záveru, že pre Starfield sa vyvíja nový či výrazne prepracovaný grafický engine a z neho bude ťažiť aj pokračovanie série TES. V roku 2019 odkázal Howard fanúšikom, aby boli veľmi trpezliví a že je isté, že obdobie medzi vydaním Skyrimu a novej hry bude naozaj dlhé. Už teraz je.

Poľský Bloober Team prichádza s hororom The Medium

Novinka od poľských vývojárov by mala byť vo chvíli, keď čítate aktuálne Herné šialenstvo, už na svete. The Medium už podľa trailera a prvých informácií evokuje prostredie v štýle Resident Evil či Silent Hill. Vývojári si dokonca najali skladateľa menom Akira Yamaoka, ktorý pracoval aj na soundtracku Silent Hill, takže sa podobnostiam atmosféry nečudujeme. Hlavná hrdinka Marianne sa bude pohybovať v dvoch svetoch – v tom našom a vo svete mŕtvych. Na tom by nebolo nič originálne, keby tvorcovia neprišli s myšlienkou duálneho hrania. Svety sa neustále prelínajú, a to takým spôsobom, že sa obrazovka delí na dve časti. Podľa typu scény vertikálne či horizontálne. Fakt, že sú vývojári z Poľska, trochu cítiť aj na strašidelnom prostredí, ktoré je zjavne inšpirované architektúrou z čias komunizmu. Ako sme už prezradili, Marianne má nadprirodzené schopnosti a dokáže vnímať svet duchov.

V ňom stretne dievča s maskou, ktoré je medzi mŕtvymi stratenou dušou a jej meno je Sadness (smútok). Zatiaľ čo ju hrdinka hľadá a pohybuje sa simultánne v oboch dimenziách, v reálnom svete jej v tom môže prostredie brániť a na tom sú založené rébusy, ktoré musí hráč riešiť. Keď sa Marianne vo svete duchov snaží mimotelesným zážitkom pomôcť tej z nášho prostredia, nesmie to trvať príliš dlho, aby ju ríša mŕtvych nepohltila. Obe dimenzie sú desivé a zároveň istým spôsobom pôsobivé. Zásluhy za to môžeme pripísať surrealistovi Zdzisławovi Beksińskemu. Aby to nebolo len o rébusoch, čaká nás stretnutie s nepriateľskou bytosťou The Maw. Hlavná hrdinka však nie je žiadny majster bojových umení, a tak sa tejto entite bude skôr vyhýbať, než by sa jej postavila. Horšie je, že entity zo sveta duchov sa dokážu dostať do toho nášho. Neviditeľné a slepé ich bude potrebné na ceste za odhalením tajomstiev záhrobia opatrne obchádzať.

Peťo Vnuk

Zobrazit Galériu

Peťo Vnuk

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať