Herné šialenstvo - apríl 2021
Life is Strange 3 bude mať podtitul True Colors
Life is Strange je relatívne mladá herná séria, ktorá však už od svojho príchodu na trh v roku 2015 presvedčila, že vnesie do sveta moderných adventúr hlavne silné príbehy. Ak sa radi zveziete na emocionálnom tobogane, rozhodne ju odporúčame. Prvá hra rozpovie príbeh Max Caulfieldovej, nesmelej tínedžerky študujúcej fotografiu, ktorá okúsi povestný efekt motýlích krídiel na vlastnej koži. Celkom náhodou pri snahe zachrániť spolužiačku Chloe vo vypätej situácii totiž príde na to, že dokáže vrátiť čas.
Každé vaše rozhodnutie v úlohe Max bude však spúšťať sériu udalostí, ktoré vám nebudú vždy vyhovovať. A tak sa vrátite znova a skúsite to inak. Hra získala pozitívne hodnotenia nielen vďaka pútavému príbehu a rozvetveným možnostiam jeho vývoja, ale aj preto, že sa tvorcovia nebáli tabuizovaných tém ako šikanovanie či homosexualita. Mestečko Arcadia Bay sužuje zmiznutie spolužiačky oboch dievčat menom Rachel. Okrem toho sa od oceánu už nejaký čas ženie obrovská búrka a Max bude stáť pred neskutočne ťažkým rozhodnutím.
O dva roky neskôr vydali tvorcovia prequel s podtitulom Before the Storm. Tentoraz sa vžijete do roly Chloe. Tá je na rozdiel od nepriebojnej Max veľmi spupná, asertívna a dobrodružná mladá žena. V dialógoch preto pribudla možnosť manipulovať s osobami, s ktorými sa rozprávame. Vzťah medzi Rachel a Chloe nebol v hre nikdy celkom presne definovaný, no tvorcovia veľmi jasne naznačili, že Chloe cíti k Rachel viac ako iba priateľstvo. Druhá hra série už bola o nových postavách. LiS 2 prišla krátko po Before the Storm a ponúka príbeh dvoch bratov. Šestnásťročný Sean žije s deväťročným Danielom a otcom Estebanom. Nešťastné udalosti spôsobia, že prídu o otca aj domov, a keďže ich matka po Danielovom narodení opustila, zostanú sami. Rozhodnú sa utiecť do otcovho rodného Puerto Lobos a celá hra sa opäť sústreďuje na ťažké témy a morálne rozhodnutia. Prvé hry boli epizodické a sme veľmi radi, že tretia má vyjsť celá naraz. Jej príchod je plánovaný na 10. septembra 2021 a spoznáme v nej protagonistku Alex Chen, mladú ženu s ťažkým detstvom, ktorá dokáže precítiť emócie iných. Hra bude mať podtitul True Colors a Alex bude riešiť záhadu bratovej smrti. Zistí, že má schopnosť nielen precítiť a vidieť emócie iných ako farebné aury, ale s nimi aj manipulovať. Nebudú chýbať milostné zápletky, pričom potenciálni partneri pre Alex nebudú rovnakého pohlavia. Či si zvolí Ryana alebo Steph, ktorú poznáme z Before the Storm, bude pravdepodobne na hráčovi.
Platformy: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, Stadia
Gotham Knights sa odkladá
Gotham Knights má byť najnovší počin od vývojárov Batman: Arkham Origins, WB Games Montreal. Údajná Batmanova smrť spôsobila v Gotham City vznik nového poriadku. Všetci jeho spojenci sa zjednotili, aby spolu bojovali proti Court of Owls, Talons a ďalším, ktorí by radi videli mesto v ruinách. V traileri sa nám predstavili spomínaní Court of Owls a pán Freeze. Hrať budeme môcť minimálne za štyri postavy, aj keď ukážky z hry sa zatiaľ sústredili na Batgirl. Pomáha jej Robin, no okrem nich si budeme môcť určite skúsiť hru za Nightwinga, Red Hooda a azda aj ďalších hrdinov. Oficiálny príbeh hovorí o tom, že Batman je mŕtvy a je na spomínaných známych tvárach, aby bránili Gotham City, udržali nádej pre obyvateľov nažive, motivovali políciu a zasiali do sŕdc zloduchov strach. Ak nejaké majú. Batmanovo dúpä, ktoré asi zaniklo spolu s ním, nás nečaká, hra sa má odohrávať v temných, no rušných uliciach mesta. Všetko nasvedčuje tomu, že Gotham City nebude jednotvárne a zavítame do jeho rôznorodých častí.
Nejaké sídlo však skupinka Gotham Knights bude potrebovať, a tak im tvorcovia pridelili Belfry – školu, kde Batman trénoval ďalších superhrdinov. Zaujímavé je, že Gotham Knights má mať úplne samostatný príbeh, nijako nesúvisiaci s ostatnými z komiksov. Ako sme už naznačili, antagonistov majú predstavovať hlavne Court of Owls, ktorí sú v univerze DC pomerne nedávno predstavená organizovaná zločinecká skupina. Je pravdepodobné, že môžu za smrť Batmana a temní rytieri sa budú chcieť pomstiť. Kooperatívna hra pre viacerých hráčov v Gotham Knights má byť typu „drop-in, drop-out“. To znamená, že sa hráči budú môcť pridávať, kedykoľvek im to vyhovuje, a opustenie hry tiež nebude mať vplyv na akčnosť či plynulosť príbehu. Bojový systém má byť prispôsobený kooperatívnemu hraniu a v mnohých smeroch bude aj pre ostrieľaných fanúšikov série nový. Nechýba však ani možnosť vychutnať si toto akčné RPG s otvoreným svetom sólo a bez pripojenia k internetu. Každá postava bude mať vlastnú štruktúru schopností a tvorcovia priznali, že bolo náročné ich vyvážiť tak, aby sa vzájomne dopĺňali v režime multiplayer. Hra nás mala pôvodne čakať už tento rok, no napokon bola odložená na rok 2022. Bez udania konkrétnejšieho dôvodu (žeby pandémia?) a bez špecifikovania presného dátumu.
Platformy: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S
Six Days in Fallujah má byť najrealistickejší simulátor boja
Tento titul môže na prvý pohľad pôsobiť ako bežná strieľačka z pohľadu prvej osoby. V skutočnosti však ide o originálnu a kontroverznú hru, ktorá sa snaží hráčovi poskytnúť čo najrealistickejší zážitok. Hovoriť sa o nej začalo ešte v roku 2009, no premisa bola vtedy citlivá téma, a tak nevyšla v roku 2010, ako sa pôvodne plánovalo. Pôvodné vývojárske štúdio Atomic Games v roku 2011 skrachovalo. No vo februári 2021 oznámili Highwire Games, že sa hra opäť ocitla na vývojárskom stole a jej dokončenie očakávajú v poslednom kvartáli roka. Spomínaná kontroverzia bola spôsobená politickými reakciami na inšpiráciu v reálnych bojoch v irackom meste Fallúdža. Pôvodný tím totiž spolupracoval s reálnymi americkými vojakmi a aj základná myšlienka vytvoriť takúto hru prišla od jedného z nich. Peter Tamte, šéf pôvodného štúdia, povedal, že ho vždy zaujímalo, aké je to naozaj. Posťažoval si, že keď hrá rôzne bojové hry, vždy cítiť, že ich vytvorila hŕstka vývojárov sediaca kdesi v kancelárii.
Pri tomto titule mu šlo o to, čo iné médium ako videohra neumožňuje – postaviť hráča pred ťažké dilemy, ktoré musí on sám riešiť rovnako, ako by musel vojak na bojovej misii. K realistickému dizajnu hry má prispieť dokonalá kópia Fallúdže, ale aj mariňákov s ich skutočnými menami a podobami. Hráč zažije skutočné udalosti z tých čias, a nie fiktívne scenáre. Navyše tam, kde je to možné, má byť prostredie procedurálne generované. Hráč bude neustále v napätí, pretože ak si hru zahrá znova, bude ho čakať nová podoba prostredia. Podľa vývojárov možno hru zaradiť do kategórie survival horor, no nie v celkom tradičnom poňatí. Mnohým irackým povstalcom nezáležalo na vlastnom živote, a tak boli schopní aj celé dni čakať so zbraňou v ruke za dverami na okamih, keď budú môcť zaútočiť na nepriateľského vojaka. Preto bude veľká časť hrania o „čistení“ priestorov jeden za druhým. Množstvo domov je prázdnych, no z času na čas sa situácia v zlomku sekundy zmení na smrteľne nebezpečnú. Tvorcovia sa tak snažia sprostredkovať strach a ďalšie emócie, ktoré vojaci na takejto misii zažívajú. Súčasťou vývoja boli rozhovory s viac ako 70 osobami. Americkí vojaci, irackí civilisti, povstalci, vojenskí historici aj vojaci vo výslužbe. Tí všetci poskytli tvorcom materiál na tvorbu psychologicky komplexnej hry o šiestich dňoch v meste Fallúdža.
Platformy: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S
Scarlet Nexus nám vykreslí alternatívnu realitu
Bandai Namco Entertainment chystajú akčné RPG z pohľadu tretej osoby a poháňané Unreal Enginom 4, ktoré bude mať aj svoj vlastný anime seriál. Hráč si bude môcť vybrať hru za jednu z dvojice postáv Yuito Sumeragi a Kasane Randall. Ide o členov Other Suppression Force, ktorá má za úlohu chrániť mesto New Himuka pred nemysliacimi netvormi nazývanými the Others (iní). Protagonisti sú vyzbrojení zbraňami na boj zblízka, no disponujú aj netradičnými schopnosťami ako psychokinéza. Vďaka tomu môžu v boji pomocou myšlienok vrhať po nepriateľoch predmety. Štruktúra schopností je tu reprezentovaná mozgovou mapou, na ktorej si možno schopnosti zlepšovať. Na svojej ceste bude hráč stretávať aj ďalšie postavy, ktoré sa k nemu pridajú a pomôžu v boji. Každá takáto postava má pritom vlastné unikátne bojové schopnosti, ktoré môže získať prostredníctvom akéhosi mozgového prepojenia s hlavným hrdinom.
V tejto alternatívnej realite je totiž ľudská spoločnosť postavená na technológiách v kombinácii so špeciálnymi schopnosťami získanými vďaka chemikáliám objaveným v ľudskom mozgu. Spomínaná organizácia OSF preto najíma osoby s takýmito zvláštnymi schopnosťami na ochranu ľudstva pred inými. Názov Scarlett Nexus, ako vysvetľujú dizajnéri hry, znamená čosi ako „červené prepojenie“. Vizuál hry totiž prepojenia medzi jednotlivými osobami zobrazuje červenými líniami. Umelec Masakazu Jamaširo skombinoval pri dizajnovaní iných organické životné formy s mechanickými elementmi a dal tak nepriateľom hlavných hrdinov netradičný vzhľad. Iní sa živia ľudskými mozgami a ľudia sa bránia systémom predpovede ich invázií. Tvorcovia sa pritom bránia žánrovému zaradeniu pod kyberpunk. Vraj majú radšej výraz brain punk čiže mozgový punk. Scarlett Nexus má prísť na svet 25. júna 2021.
Platformy: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S
Zobrazit Galériu