Herné šialenstvo - december 2017
Hellblade: Senua's Sacrifice úspešne pomáha
Štúdio Ninja Theory sa rozhodlo tento titul vydať nezávisle, bez podpory vydavateľských spoločností. Zdá sa, že to bolo viac ako dobré rozhodnutie. Hellblade sa predáva oveľa lepšie, ako sa očakávalo, a všetok zisk zostáva tvorcom. To značí, že budú môcť všetky peniaze použiť na tvorbu ďalších hier, z čoho v konečnom dôsledku budú ťažiť hráči. Štúdio vyzýva na podobný odvážny krok aj ďalších vývojárov. Príbeh je originálny a jeho hlavná hrdinka je žena, keltská bojovníčka Senua, žijúca v čase Vikingov. Je zlomená, psychicky trpí a vydáva sa na neľahkú cestu za svojimi víziami. Aby bola čo najviac realistická, bola hra počas vývoja konzultovaná s neurológmi a ľuďmi trpiacimi psychózami. Žánrovo ide o psychologický horor zameraný na kvázi filmové scény, plný mytológie a znázornenia pekla vytvoreného psychotickou mysľou protagonistky. Práve špecifický príbeh kombinovaný s príťažlivým vizuálom zrejme stojí za úspechom hry. Svedčia o tom stovky poďakovaní od ľudí trpiacich psychickými problémami, ktoré tvorcov zasypávajú.
Platformy: PC a PS4
CD Projekt Red konečne pripustil, že značka Zaklínač nekončí
Jedna z najúspešnejších hier v histórii má mimoriadne rozsiahlu hráčsku základňu. Tá po ukončení hernej trilógie opakovane žiada pokračovanie. V poľskom CDPR však pracujú na očakávanom projekte Cyberpunk 2077, ktorého dátum ukončenia zatiaľ nepoznáme, no už teraz vieme, že bude obsahovať narážku na Ciri zo Zaklínača. Ako Pani času a priestoru totiž Ciri cestovala rôznymi svetmi, a tak tvorcovia poskytnú malé zadosťučinenie fanúšikom ich variácie na knižné dielo Andrzeja Sapkowského. V nedávnom rozhovore iskierku nádeje oveľa viac rozdúchal prezident spoločnosti Adam Kiciński, ktorý naznačil, že značka Zaklínač v hernom svete nie je definitívne mŕtva. Adam vyjasnil, že by boli hlúpi, keby ako vývojári zahodili taký populárny a obľúbený svet, aký ich dielo ponúka. Uviedol takisto, že môžeme zabudnúť na to, že by šlo o Zaklínača 4 o Geraltovi. Hra o Gwynbleiddovi alias Mäsiarovi z Blavikenu bola zamýšľaná ako trilógia a tretí diel príbeh jasne zakončil. Raz však určite príde ďalší titul s inými postavami z tohto univerza, aby boli spokojní fanúšikovia aj investori. Predtým nás však čaká futuristický Cyberpunk 2077, ktorý má byť podľa Kicińskeho ešte gigantickejší a úspešnejší ako Zaklínač 3. Dúfajme, že 2077 nebude rok vydania...
NVIDIA pridala nový model do rodiny Pascal – GTX1070Ti
Renomovaný výrobca grafických kariet poskytol riešenie pre hráčov, ktorí bažia po vysokom výkone, no 1070-ka ich nepresvedčí a 1080-ka je pre nich pridrahá. Dobrá správa je, že cenovo sa model približuje k nižšiemu radu a výkonovo skôr k vyššiemu. GTX1070 má totiž výkon 5,8 teraflops, GTX1080 má 8,2 teraflops a GTX1070Ti dostala do vienka výkon 7,8 teraflops. Počet jadier CUDA má na tom jasný podiel. Je ich 2432, čo je výrazne viac v porovnaní s menej výkonným bratom bez prívlastku Ti, ktorý vo svete nVidie vždy znamená zlepšený variant. Základná taktovacia frekvencia jadra je tiež zvýšená o 100 MHz a maximum dosiahne na úrovni 1683 MHz. Potenciál pretaktovania má byť pritom na úrovni 2 GHz. Kapacita pamäte 8 GB GDDR5 bude stačiť na nekompromisné hranie v FHD. Cena za nový model sa začína tesne pod hranicou 500 eur, čo je na tretí najvýkonnejší model značky pomerne dobré. Nepomýlili sme sa, uvádza sa ako tretí, keďže Titan X nie je oficiálne určený na herné účely.
Electronic Arts prežíva PR katastrofu pre Battlefront II
Vzťah EA s hráčmi nikdy nebol ideálny, no momentálne si kalich horkosti firma vychutnáva až do dna. Príčinou sú mikrotransakcie, ktoré robia z titulu Star Wars: Battlefront II veľmi drahú zábavu. Mikrotransakcie pritom nie sú žiadna novinka, no v tomto prípade to EA zjavne prehnalo. Problémy sa začali, keď médiá vyzdvihli informáciu o tom, že musíte odohrať 40 hodín na to, aby ste odomkli jednu postavu, ako je napr. Darth Vader. Druhá možnosť je odomykať herný obsah pomocou tzv. loot boxov za reálne peniaze. Okrem vlny nevôle sa zdvihla aj vlna žartov a internetom koluje množstvo obrázkov zosmiešňujúcich EA. Na to, aby ste v hre odomkli kompletný obsah hernou menou, údajne musíte odohrať vyše 4500 hodín. Keby ste si chceli namiesto toho odomknúť všetky loot boxy, miniete 2100 reálnych dolárov, a to sú už „makrotransakcie“. V službe Reddit sa reakcia EA na sťažnosť jedného hráča zapísala do histórie tým, že vyvolala najviac negatívnych reakcií. Spoločnosť hovorila o tom, že systém mikrotransakcií je založený na poskytnutí pocitu hrdosti a zadosťučinenia po dosiahnutí úspechu v hre, za čo si vyslúžila stotisíce negatívnych hlasov. Systém bol pred vydaním hry dočasne pozastavený, keďže proti takejto silnej reakcii verejnej mienky nemá šancu ani gigant ako EA. Firma však plánuje systém prepracovať a znova spustiť. Hra má nepriaznivé hodnotenia aj v recenziách. Multiplayerový režim dostáva pochvaly, no okrem mikrotransakcií kritika zasiahla zložitý systém zlepšovania postavy a slabé stránky príbehu. Kontroverzia titulu sa odzrkadlila aj na poklese hodnoty akcií spoločnosti.
Platformy: PC, PS4, Xbox One
Assassin's Creed Origins je príjemné osvieženie série
Titul je jeden z najočakávanejších tohoročných prírastkov do hernej rodiny. Po množstve pokračovaní je už časť hernej komunity tak trochu znudená, takže určite prijme s radosťou správu o tom, že Origins tvorcovia značne prepracovali. Máme na mysli hlavne zmeny v súbojovom systéme, ktorý budete používať na svojom výlete do Egypta. Hlavný hrdina menom Bayek je medžaj, čo je akýsi ekvivalent vtedajšej polície. Ochranca poriadku chce po boku svojej ženy pomstiť smrť syna a dostáva sa tak do víru intríg a manipulácií vplyvných postáv. Okrem osobnej pomsty je príbeh orientovaný aj na prvopočiatky cechu asasínov. Stretnete sa aj s historicky skutočnými osobami, ako je Kleopatra či Cézar. Pri sérii sme zvyknutí, že sa odohráva vždy v dvoch líniách. Osoba v prítomnosti pomocou technológie Animus rozšifruje genetický kód ukrývajúci pamäť predkov a udalosti prežíva na vlastnej koži. Tentoraz sa v prítomnosti zoznámime s Laylou, ktorej príbeh však tvorcovia príliš podrobne nerozvinuli a sústredili sa viac na staroveký Egypt a jeho tajomstvá. Hra dostáva veľmi priaznivé hodnotenia. Pauza v rýchlo vychádzajúcich pokračovaniach sérii zrejme prospela a Origins sa môže pochváliť skvelou grafickou stránkou a prepracovanými postavami. Dobrý dojem kazia početné bugy, no nie je to také závažné ako pri nešťastnom Assassin's Creed Unity a pozitíva tu prevažujú nad negatívami.
Platformy: PC, PS4, Xbox One
Need For Speed Payback zlyháva na všetkých frontoch
Dúfali sme, že nový diel by mohol priniesť opätovné oživenie legendárnej série. Zrejme to bol naivný pohľad a tvorcovia nás opäť presvedčili o tom, že Need For Speed je mŕtva séria a oni ju nehodlajú resuscitovať. Sľubovali nám otvorený svet, podporený silným motivujúcim príbehom a plný zábavy v štýle pôvodného Most Wanted. Mali sme takisto dostať prepracovaný a zábavný tuning vozidiel v štýle oboch Undergroundov. V skutočnosti hra dostala príbeh, ktorý neosloví, a systém tuningu, ktorý je nudný a zložitý. Funguje na princípe zlepšovania vozidiel kartičkami, ktoré majú svoje parametre vrátane úrovne. Úroveň auta možno kartičkami zvyšovať, pričom treba dodržiavať výslednú úroveň v rámci pretekov, ktoré majú tiež priradený tento parameter. Že to znie nudne? To ešte nie je všetko. Okrem kartičiek sú tu aj žetóny, ktoré môžete použiť vo výhernom automate. Získate ich však málo a dokupujú sa za reálnu menu. Áno, presne tak, smeruje to tam, kam EA nasmerovalo Battlefront II – k mikrotransakciám. Pozitívum hry je databáza áut, ktorá je obrovská a rozdelená do kategórií. Negatív je však viac. Umelá inteligencia za veľa nestojí a sľubovaný veľký otvorený svet je plný neviditeľných stien, ktoré vás limitujú. Payback teda pokračuje v tradícii zlých pokračovaní kedysi mimoriadne populárnej série a my, jej fanúšikovia, čakáme ďalej na jej znovuzrodenie.
Platformy: PC, PS4, Xbox One
Peter Vnuk
Zobrazit Galériu