Herné šialenstvo júl - august 2021
Project Zero: Maiden of Black Water má byť „prekrásny horor“
Japonský horor bude v rôznych častiach sveta uvádzaný pod dvoma názvami – Project Zero a Fatal Frame. Prvý z názvov má platiť u nás, v Európe. Príbeh sa sústreďuje na horu Hikami, kde je ukryté znepokojivé tajomstvo a zároveň bolestivý odkaz minulosti. Hráč dostane príležitosť zahrať si za tri postavy, ktorých príbehy sa pretínajú. Po ceste zničeným prostredím, plným rozpadnutých budov a temných lesov, sa postupne odkrývajú spojenia medzi viacerými úmrtiami a hráč bude pod neustálymi útokmi duchov, ktorí nenašli pokoj vo večnom odpočinku. Jeho zbraňou proti nim bude dosť nečakane starožitný fotoaparát Camera Obscura. Hra sa sústreďuje na strašidelné momenty viac ako na akčnosť.
Vychutnať si ju budú môcť aj majitelia Nintendo Switch a podľa ukážok z hry možno konštatovať, že jej grafická stránka bude výraznou mierou prispievať k strašidelnosti. Titul je v podstate reinkarnáciou svojej starej verzie na Wii U z roku 2015, kde hráč bojoval fotografovaním duchov priamo pomocou ovládača konzoly. Súčasťou príbehu všetkých troch postáv má byť starobylý rituál na zablokovanie Black Water, zlých síl, ktoré vyvolávajú hnev v duchoch spätých s osudom Ose Kurosawa. Ide o mocnú zosnulú šamanku s pohnutou minulosťou a zároveň hlavnú antagonistku. Hra sa odohráva z pohľadu tretej osoby, no v momentoch fotografovania duchov sa prepína do pohľadu prvej osoby. Úroveň poškodenia, ktoré hráč duchom uštedrí, záleží na rýchlosti a rôznych uhloch záberov. Najúčinnejší je tzv. fatal frame čiže osudný záber, ktorý nájde slabinu danej pomstivej duše. Tá sa vplyvom záberu rozpadáva na kúsky a hrdina môže po porazení ducha vidieť výjav z jeho minulosti. Herný systém je o čosi zložitejší a úroveň poškodenia ovplyvňuje aj vlhkosť, ktorej hráčova postava podlieha pri pohybe po okolí. Titul mal pôvodne nielen hernú, ale aj knižnú a filmovú podobu. Nová hra nemá stanovený presný dátum, no na našich obrazovkách sa má objaviť ešte tento rok.
Platformy: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X, Switch
V Kena: Bridge of Spirits sa stanete sprievodkyňou duší
Titul Kena: Bridge of Spirits berie svet duchov z tak trochu romantickejšieho pohľadu, ako je bežné. Grafika je roztomilá, postavičky okaté v štýle Pixaru a žáner je akčná 3D adventúra s prvkami RPG. Okrem bojov nás čaká aj riešenie hlavolamov a skúmanie prostredia. Dej sa odohráva v dedinke, ktorá je na začiatku hry opustená, keďže ju pred stáročiami zasiahla tragédia. Hlavná hrdinka Kena je sprievodkyňou duší a dedinku postupne obnovuje. Snaží sa pochopiť duše miestnych obyvateľov a pomôcť im pohnúť sa ďalej. Hra predostiera princíp, podľa ktorého zosnulé osoby, ktoré sú traumatizované a nenašli pokoj, uviaznu medzi fyzickým a duchovným svetom. V hre spoznáme aj dve ďalšie postavy Saiya a Beni. Ide o dvoch malých chlapcov, ktorých brat Taro je nepokojnou dušou. Kena je na ceste za svätyňou ukrytou niekde v okolí hory a chlapci jej pritom pomôžu upokojiť dušu ich zosnulého brata. Akčnú zložku predstavujú práve boje protagonistky s nepokojnými dušami.
Tvorcovia sa v niektorých ohľadoch netaja inšpiráciou v legendárnej značke The Legend of Zelda a zdá sa, že to bude aj vidno. Hra nemá byť veľmi lineárna a popri hlavnom príbehu si budete môcť „odskočiť“ aj na plnenie vedľajších úloh a vychutnať si tak prostredie. Kena bojuje pomocou magických schopností a špeciálnej palice, ktorú možno občas premeniť aj na luk. Hra nabáda k zbieraniu roztomilých malých dušičiek nazývaných rot. Najskôr sa hrdinky boja, no neskôr sa k nej pridajú. Možno im zadávať rôzne úlohy, ako napríklad pohybovanie predmetmi, zmenu ich vlastného tvaru či odlákanie pozornosti nepriateľov. Rotov, ktorí Kenu obklopujú, možno postupne nazbierať až do stovky a odlíšite ich pomocou klobúčikov. Keby ste sa venovali iba hlavnému príbehu, titul dohráte približne za víkend. No ak sa pustíte do zbierania rotov, ich klobúčikov a plnenia vedľajších úloh, určite to bude viac. Hry sa dočkáme už 24. augusta 2021.
Platformy: PC, PS4, PS5
Stalker 2: Heart of Chernobyl je oficiálne vo vývoji
Jedna z najúspešnejších herných značiek bude mať pokračovanie a hráči sa opäť vrátia do Zóny. V okolí kontaminovanej a extrémne nebezpečnej oblasti černobyľskej elektrárne sa budeme pohybovať pri pohľade prvej osoby. Čaká nás temná atmosféra, desivé monštrá a mutanti, ale aj náročné boje. Na pokračovanie sa čakalo viac ako desať rokov po oficiálnom ohlásení a zaujímavé je, že okrem PC sa hra dostane exkluzívne len na Xbox. Obe verzie pritom budú spustené súčasne, čo takisto nie je práve najbežnejšie. Novinka je, že sa Stalker 2 bude odohrávať v otvorenom svete. V minulosti síce šlo o veľké mapy, no nazvať ich otvoreným svetom by bolo prehnané. Tvorcovia dokonca tvrdia, že Zóna bude nielenže otvoreným svetom čakajúcim na odhaľovanie, ale bude v súčasnosti aj jedným z najväčších. Svet bude pritom „žiť“ aj bez interakcie s hráčom. Znamená to, že navzájom bojujúce frakcie budú bojovať aj bez jeho účasti.
V minulosti sa systém na toto simulovanie nazýval A-Life, tentoraz nedostal nové meno, iba postúpil na verziu A-Life 2.0. O príbehu sa v tejto chvíli ešte veľa nevie, no môžeme si domýšľať, že pôjde o dobrodruhov, ktorí sa do Zóny dostávajú v túžbe odhaľovať jej tajomstvá a skryté poklady. Niektorí z nich sa tu ukrývajú pred minulosťou, iní sú zaslepení túžbou po peniazoch a časť z nich túži odhaliť všetky miestne záhady. Príbeh nebude lineárny a rozhodnutia hráča majú mať vplyv nielen na krátkodobý, ale aj globálny dej. Máme sa tešiť na podporu 4K v kombinácii s ray tracingom, pravdepodobne na oboch platformách. Hráčov, ktorí značku veľmi nepoznajú, bude určite zaujímať, že autori odporúčajú zahrať si aj predošlé dve hry (Shadow fo Chernobyl a Call of Pripyat). Nový projekt je síce samostatná hra, ktorú si možno vychutnať aj bez toho, no maximálny zážitok vraj budú mať iba tí, ktorí poznajú celú sériu. Mimochodom, názov je v skutočnosti správne zapísaný ako S.T.A.L.K.E.R. 2. Ide o skratku Scavengers (zberači odpadu), Trespassers (votrelci), Adventurers (dobrodruhovia), Loners (samotári), Killers (zabijaci), Explorers (prieskumníci) a Robbers (zlodeji).
Platformy: PC a Xbox Series X/S
Elex 2 bude vedecko-fantastické vesmírne dobrodružstvo
Štúdio Piranha Bytes stojace za sériami Gothic a Risen ohlásilo druhé pokračovanie titulu Elex. Prvá hra bola RPG starej školy a vyšla v roku 2017. Získavala prívlastky ako temná, nekompromisná či komplexná. Hlavný hrdina Jax sa zúčastnil vo vojne o silný zdroj s názvom elex, ktorý dáva ľuďom magické schopnosti. Prostredia boli kombináciou futuristických a stredovekých motívov, pričom zbrane boli takisto rôznorodé – od mečov cez strelné zbrane až po mágiu. V druhom pokračovaní sa opäť ocitneme v koži Jaxa. Snaží sa nájsť svojho syna popri snahe zjednotiť rôzne frakcie na planéte Magalan proti mimozemskému nepriateľovi. Od uvedenia, ale aj od ukončenia deja prvej hry prešli roky a fanúšikov isto poteší, že si uložené pozície môžu vložiť do jej pokračovania.
To má stavať na úspešných prvkoch prvej hry, napríklad zlepšených jetpackoch. Teraz už bude možné bojovať aj vo vzduchu a prekonávať veľké vzdialenosti. Svet má ponúkať prepracované oblasti z prvej hry, ale tvorcovia nesklamali a poskytnú hráčom zážitky z nových oblastí. Dobrá správa je, že si postavy budú pamätať rozhodnutia hráča a podľa toho budú reagovať, takže je tu istý systém morálky a reputácie. Takmer každá postava riadená počítačom pritom môže zahynúť, čo bude mať v rámci deja svoje následky. Nebude chýbať ani systém spoločníkov, ktorí vás budú môcť sami opustiť, ak sa im nebude páčiť, ako sa správate. Tvorcovia prisľúbili grafiku na úrovni novej generácie herných strojov. Grafika však nie je to, čo zvyknú hráči na tituloch od Piranha Bytes obdivovať. Sú špecifické vyššou obťažnosťou už v úvode a možno trochu paradoxne jej mierne klesajúcou tendenciou ku koncu hry. Presný dátum vydania zatiaľ nepoznáme, no na Steame sa vyníma nápis „už čoskoro“.
Platformy: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X
Peťo Vnuk
Zobrazit Galériu