Hollywood zvažuje uvolniť nové filmy na internet skôr, ale za podstatne viac ako stojí lístok do kina
Šesť zo siedmich najväčších filmových štúdií chce ponúknuť svoje filmy na pozretie doma už pár týždňov po ich kinopremiére.
Napríklad Warner Bros. uvažuje o tom, že už 17 dní po uvedení do kín by boli nové filmy k dispozícii na požičanie za 50 dolárov. Táto cena zohľadňuje skutočnosť, že film si tak môže pozrieť väčšia skupina ľudí naraz. V súčasnosti na to treba čakať zhruba 90 dní, niektoré štúdiá ich sprístupňujú po 70 dňoch.
Fox a Universal túto cenu pokladajú za privysokú a chcú svoje nové filmy dať k dispozícii v rozmedzí 30 až 45 dní po uvedení do kín za cenu 30 dolárov. Najagresívnejší v týchto rokovaniach je Universal, ktorý by chcel producentov prinútiť sprístupniť filmy on-line už po 20 dňoch za cenu 20 dolárov.
Za skrátenie času medzi kinopremiérou a uvoľnením do ďalšej distribúcie sú aj Lionsgate, Paramount, Sony či Disney.
Štúdiá hľadajú spôsoby, ako zvýšiť tržby z domácej zábavy aj napriek klesajúcim predajom DVD. Mladší spotrebitelia sú však zvyknutí na používanie s ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH