Hry zadarmo prinášajú tvorcom veľké zisky vďaka in-app nákupom
Herné aplikácie zadarmo a v štýle Freemium paradoxne znamenajú pre vývojárov obrovský zdroj príjmov. Navyše bezplatné aplikácie generujú aj väčšinu príjmov obchodu Google Play. Počet aplikácií v obchode Googlu sa blíži k číslu 1,5 milióna a príjmy obchodu sa v minulom roku zdvojnásobili.
Obchodný model bezplatných hier je taký, že ľudia si síce stiahnu hru zadarmo, ale ak chcú svoju hernú postavu zdokonaliť alebo napr. zaobstarať si rýchlejšie auto, musia si zlepšenie kúpiť za skutočné peniaze. Spočiatku boli mikrotransakcie určené pre mobilné hranie, no v súčasnosti sa čoraz častejšie uplatňujú aj v úplných verziách hier.
V oblasti výdavkov na in-app nákupy s veľkým náskokom vedie Japonsko, nasledujú ho USA a Južná Kórea. Hry tvoria v súčasnosti 40 % stiahnuteľných aplikácií v Play Store, ale generujú 90 % všetkých príjmov z Androidu a až 98 % príjmov obchodu Googlu. Veľmi podobný podiel dosahujú zrejme aj v Apple App Store.
Obchodný model Freemium si najviac osvojili ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH