IT Pro: Analýza sentimentu
Biznis je popri objektívnych faktoroch do značnej miery závislý aj od nálad zákazníkov, obchodných partnerov či dodávateľov. Nálady a postoje zúčastnených ovplyvňujú napríklad prijatie produktov a služieb za stanovené ceny. Analýza nálad sa čoraz viac využíva aj na spresňovanie prediktívnych analýz.
Pod pojmom sentiment rozumieme subjektívne, psychicky a sociálne podmienené, viac alebo menej pozitívne prejavy vôle, bezprostredné hnutia mysle, náklonnosť alebo odpor, ktoré nezávisia od rozumovej úvahy. Dôsledkom môže byť kladný alebo záporný postoj, ktorý môže byť aj trvalý a nepodlieha úplne vedomej kontrole. Na základe individuálnych postojov potom ľudia obhajujú svoje názory a riešia dilemy. Pre biznis sú kľúčové dilemy typu „kúpiť alebo nekúpiť“, prípadne „uzavrieť alebo neuzavrieť dohodu“.
Pri zisťovaní nálad je dôležité analyzovať súhrn aktivít ľudí pozostávajúci z príspevkov a diskusií na sociálnych sieťach, hodnotenia produktov a služieb buď na stránkach dodávateľov, alebo v d ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH