Jednoduché riešenie môže zdvojnásobiť dojazd elektromobilov na 1100 km
Achillova päta lítiovo-kovových batérií spočíva v rýchlej strate kapacity na uskladnenie energie už po niekoľkých cykloch nabíjania a vybíjania. Výskumníci zo Stanfordovej univerzity v snahe zvýšiť životnosť týchto batérií ponúkajú jednoduché, ale účinné riešenie. Ich objav bol podrobne opísaný v štúdii uverejnenej v časopise Nature. Spočíva vo vybití batérie a jej ponechaní v pokoji na niekoľko hodín.
Z technického hľadiska je nevyhnutné rozlišovať medzi technológiami lítiovo-kovových a lítiovo-iónových batérií. Tradičné lítiovo-iónové batérie majú grafitové anódy a katódy z oxidu lítneho a kovu, ktoré sú oddelené elektrolytovým médiom uľahčujúcim prenos iónov lítia. Naopak, lítiovo-kovové batérie nahrádzajú grafitovú anódu galvanicky naneseným kovovým lítiom, čím sa kapacita uskladnenia energie v rovnakom objeme účinne zdvojnásobuje.
Spoluautor štúdie Philaphon Sayavong objasnil význam tejto substitúcie: „Vozidlo vybavené lítiovo-kovovou batériou by malo dvakrát väčší dojazd ako ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH