S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement

Recenzia: KTM MACINA LYCAN 27.5 10 CX4 2016 / V teréne aj na ceste ako doma

0

» E-bike od KTM sme testovali už na jeseň minulého roka, vtedy sme však mali k dispozícii model s pevným rámom a odpruženou prednou vidlicou, vhodný viac na cestu a do nenáročného terénu. Tentoraz sme však mali k dispozícii celoodpruženú novinku na rok 2016. Tento model je určený používateľom, ktorí obľubujú predovšetkým jazdu v teréne a po horských cestičkách, kde sa často nevyhnete strmým stúpaniam či zjazdom a rovnej cesty si veľa neužijete. Na tento účel je e-bike vybavený odpružením prednej vidlice aj zadným závesom kolesa s hydropneumatickými tlmičmi. To je kombinácia, ktorá vám zabezpečí pohodlnú jazdu v akomkoľvek zjazdnom teréne. Po poľnej či lesnej ceste si to môžete šinúť ako po asfaltke. E-bajk používa výkonnú pohonnú  jednotku Bosch Performance CX s krútiacim momentom až 75 Nm, napájanú Li-Ion akumulátorom s kapacitou 400 Wh, ktorý podľa spôsobu používania môže zabezpečiť dojazd až 40 - 100 km podľa profilu trate, hmotnosti jazdca a ďalších faktorov. Pohonná jednotka je umiestnená v strede v priestore pedálov. Principiálne ide o posilňovač príšľapu, takže e-bike ide iba vtedy, ak šliapete. Účinok posilňovača môžete meniť v 4 stupňoch alebo ho úplne vypnúť. Bez ohľadu na nastavenie úrovne príšľapu sa pri ­dosiahnutí rýchlosti 25 – 26 km/h pohon vypne  (25 km/h je podmienka stanovená zákonom aby bol stroj zaradený do kategórie bicykel)a vyššou rýchlosťou už idete vlastnými silami. Najviac energie vydávate pri rozjazde, stúpaní alebo v protivetre a v týchto situáciách motor pomáha. Prehadzovačka má 10 koliesok vzadu a jedno vpredu. Prevody sú volené viac na jazdu v teréne, to, samozrejme, nevylučuje ani jazdu po cestách. V strednej časti na riadidlách je umiestnený centrálny ovládací panel s podsvieteným bielym LCD displejom, na ľavej rukoväti sa nachádza trojtlačidlový ovládač s prepínaním výkonu príšľapu a zobrazenia informácií palubného počítača. ­Displej zobrazuje údaje o jazde, rýchlosť, čas, maximálnu rýchlosť, vzdialenosť a pod. a takisto údaje pohonného systému, ako je zvolený ­stupeň príšľapu, stav batérie a aktuálny výkon motora. Kotúčové hydraulické brzdy sú veľmi účinné aj pri prudších zjazdoch. Tlmiče na predného aj zadného kolesa možno uzamknúť.

Skúsenosti z testovania

Testovaný stroj mal 27,5" kolesá so širokými plášťami. Na e-bike sme vyskúšali jazdu po asfaltke, ale aj po poľnej a lesnej ceste. Pri jazde terénom oceníte kompletné odpruženie, ktoré pracuje naozaj veľmi dobre a umožňuje jazdu náročnejším terénom bez toho, aby z vás „vytriaslo dušu“. Široké pneumatiky si výborne poradili na zaprášenej poľnej ceste, štrku aj v lese. Prevod viac do spomalenia umožňuje jazdiť po bežných cestách s nastavením príšľapu na minimum, čím šetríte energiu v batérii. V teréne zasa vďaka ovládaniu na rúčke môžete veľmi rýchlo pridať výkon v prípade potreby. S 10-stupňovým prevodom ťažko nájdete kopec, na ktorý by ste sa nevyštverali, viac bude záležať na vašom jazdeckom umení. Batéria je zaistená zámkom, nabíja sa priloženou nabí­jačkou priamo na e-bike alebo mimo neho asi 3,5 hodiny.

PARAMETRE

Pohon: Bosch Performance CX, 36 V, 75 Nm
Batéria: Powerpack 11,1 Ah – 400 Wh
Displej: Intuvia LCD Display, Remote /Walkassist
Farba: čierna – matt (neónová žltá + červená)
Rám: Macina Lycan 27.5″ Alloy trippleb. /Alloy 4-linkage, System KTM PDS-2 – 125 mm
Tlmič: RockShox Monarch RL-C2
Vidlica: RockShox Recon silver 27.5-120-SA-TK-T-15TA
Brzdy: Shimano Deore M615, Rotor 180/180
Riadiace páčky: Shimano Deore M610-10
Prehadzovačka: Shimano SLX M675 GS-shadow plus
Kazeta: Shimano HG50-10 11-36
Ráfiky: KTM Line Trail 27,5" Ambrosio/Deore Shimano Deore CL – 100/15TA // 142/12
Plášte: Schwalbe Rocket Ron 57-584, Evo, TL-easy, Ssk
Hmotnosť: 20,9 kg
Cena: 3399 EUR
Zapožičal: ride.sk

PLUSY, MÍNUSY

+ Výkonný pohon Bosch, výborné jazdné vlastnosti, kvalitná konštrukcia, kompletné odpruženie
- Nenašli sme

VERDIKT

KTM MACINA LYCAN 27.5 10 CX4 2016 má aj veľmi pekný dizajn. Všade, kde sme sa s ním objavili, budil zaslúženú pozornosť. Udávaný dojazd je v prípade tohto typu elektrických bicyklov veľmi orientačný a záleží na mnohých faktoroch. Veľká výhoda je to, že ani v prípade vybitia batérie sa nič nedeje, e-bike používate ako normálny bicykel, nepocítite žiadny prídavný odpor pri jazde. O krátky test sme požiadali aj ­Tomáša Hostinského, šesťnásobného majstra Slovenska za roky 2009 – 2013, majstra Rakúska za rok 2011 a absolútneho majstra Slovenska za rok 2012 v Country Crosse a Enduro Trophy, ktorý je v teréne ako doma, i keď na crossovej motorke. Z jeho vyjadrenia vyberáme: „Nikdy som na e-bike nejazdil, ale po vyskúšaní sa mi veľmi páčil. Vedel by som si predstaviť vybrať sa na takomto e-bike na dlhšie cyklotúry po horách. Elektromotor je v tomto ­prípade veľký pomocník hlavne pri náročných výjazdoch.“  My s ním musíme iba súhlasiť a dávame palec hore.

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články
KTM

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať