Kompaktný aerotaxík by mal ponúkať podobné ceny za jazdu ako bežný taxik
Na leteckých taxíkoch eVTOL (s vertikálnym vzletom a pristátím) pracuje množstvo spoločností. Väčšina aerotaxíkov pritom vyzerá trochu ako väčšia verzia spotrebiteľských kvadrokoptérových dronov. eCopter je však odlišný spôsobom, ktorý by mohol zvýšiť pravdepodobnosť, že sa bude používať v reálnom svete. Autonómny eCopter, ktorý v súčasnosti vyvíja rakúsky startup FlyNow Aviation, má koaxiálny elektrický pohon, ktorý obsahuje dve protibežné rotorové vrtule (jednu nad druhou).
Toto usporiadanie umožňuje, aby ho Agentúra pre bezpečnosť letectva Európskej únie klasifikovala ako elektrický vrtuľník. Keďže eCopter môže byť začlenený do existujúcej klasifikácie, certifikácia by mala byť oveľa rýchlejšia a jednoduchšia, ako by to bolo v prípade viacrotorových aerotaxíkov podobných dronom. Okrem toho koaxiálne hnacie ústrojenstvo obsahuje menej pohyblivých častí a vôbec menej hardvéru, čím sa znižuje hmotnosť, náklady na materiály a zložitosť.
Výsledkom je, že v porovnaní s väčšinou ostatn ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH