Koniec „kyberchoroby“ z virtuálnej reality?
Náhlavné súpravy na virtuálnu realitu môžu u niektorých ľudí vyvolať nevoľnosť a zvracanie. Práve týmto ľuďom sa snaží pomôcť Jason McEwen, profesor astroštatistiky a astroinformatiky na University College London a zakladateľ a CEO startupu s názvom Kagenova. Startup vytvoril nový algoritmus, o ktorom tvrdí, že môže pomôcť znížiť ochorenie vyvolané VR, čo je v podstate kinetóza, označovaná aj ako „kyberchoroba“. Systém spoločnosti s názvom Copernic360 zmierňuje kyberchorobu tým, že do 360-stupňových VR zážitkov vnáša pohyb so šiestimi stupňami voľnosti.
Ide o obsah, ako sú napr. 3D videá, ktoré nakrúcajú statické kamery pokrývajúce všetky smery, takže umožňujú divákom rozhliadnuť sa po scénach tak, aby mali pocit, že tam naozaj sú.
Myšlienka simulácie pohybu, ktorá v ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH