S_Fold6 Advertisement S_Fold6 Advertisement S_Fold6 Advertisement

Lotus Theory 1: Elektrický športový koncept s výkonom 1000 k

Technológie
0

Po SUV Eletre a vlajkovej lodi Emeya sa Lotus vracia do sektora čisto športových áut s (relatívne) ľahkým elektrickým konceptom Theory 1 s výkonom 1000 k. Superauto inšpirované formou legendárneho Espritu definuje vzhľad a technologické inovácie, ktoré budú charakterizovať budúce modely tejto britskej značky. Lotus má 70 kWh batériu poháňajúcu dva elektromotory s celkovým výkonom 1000 k. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h dosiahne za menej ako 2,5 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je 320 km/h. Dojazd je 400 km.

Konkrétne údaje o rýchlosti nabíjania automobilka neuvádza, takže nevedno, či je auto vybavené 800 V architektúrou. V skutočnosti sa Lotus skôr zameriava na trojmiestny interiér a zážitok z jazdy. Preto Theory 1 prichádza so systémom riadenia LOTUSWEAR, ktorý je navrhnutý tak, aby každému cestujúcemu poskytol interaktívny zážitok. Umožňuje vozidlu komunikovať s vodičom a cestujúcimi, čím zvyšuje intuitívnosť a pohodlie počas jazdy.

ASBIS_L5540

Tento systém poskytuje hmatové signály, napríklad impulzy na volante, ktoré naznačujú, kedy treba odbočiť, a prispôsobuje sa podmienkam na ceste prostredníctvom piatich jazdných režimov: Range, Tour, Sport, Individual a Track. LOTUSWEAR bol vyvinutý v spolupráci so spoločnosťou MotorSkins, startupom špecializujúcim sa na nositeľnú robotiku, a zahŕňa aj 3D tlačené opierky hlavy vyrobené z karbónu, ktoré kombinujú pohodlie a ľahkosť, ako aj binaurálny audiosystém vyvinutý v spolupráci so spoločnosťou KEF, ktorý ponúka pohlcujúci a personalizovaný zvukový zážitok pre každého cestujúceho.

Srdcom systému je LOTUSWEAR Technology Line, ktorý sa nachádza vo vnútri aj mimo vozidla a integruje funkcie, ako sú displeje OLED na zobrazovanie informácií o stave vozidla a údajov o ostatných účastníkoch cestnej premávky. Okrem toho je Theory 1 vybavený 360-stupňovým hardvérom so senzormi a kamerami, ktoré monitorujú okolité prostredie a zaisťujú bezpečnosť za všetkých jazdných podmienok. Koncept Lotus je vybavený aj systémom riadenia typu steer-by-wire, ktorý zaručuje dokonalú presnosť a optimálne ovládanie v zákrutách.

Theory 1 s dĺžkou 4,49 metra, šírkou 2 metre a výškou 1,14 metra má hranaté plochy a veľmi nízku prednú časť s proporciami pripomínajúcimi klasické superšportové vozidlá s motorom uprostred. Veľké aerodynamické doplnky v prednej časti a štíhle svetlomety zasahujúce do podbehov kolies akoby spájali línie Bugatti s líniami typickými pre Lamborghini. Konečný výsledok je však originálny, a to aj preto, že zmes materiálov použitých pri jeho konštrukcii je jedinečná.

Samsung Buds3 Advertisement

Aby Lotus udržal hmotnosť pod hranicou 1600 kg, použil ľahké materiály, ako sú uhlíkové vlákna, sklené vlákna na báze celulózy, titán a recyklované nátery z polyesteru, gumy a hliníka. Automobilka spolupracovala s firmou Kyocera SLD Laser na vývoji inovatívneho laserového osvetľovacieho systému pre interiér aj exteriér vozidla s cieľom výrazne znížiť hmotnosť a veľkosť komponentov.

Theory 1 používa pneumatiky Pirelli P ZERO ELECT, ktoré zvyšujú dojazd až o 10 % v porovnaní s tradičnými pneumatikami a už sa používajú na modeloch Eletre a Emeya. Brzdový systém modelu Theory 1 bol vyvinutý v spolupráci so spoločnosťou AP Racing a pozostáva z ultraľahkých karbónovo-keramických kotúčov a kovaných hliníkových strmeňov Monoblock.

Zdroj: uk.motor1.com.

Zdroj Foto: Lotus.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať