Lotus Theory 1: Elektrický športový koncept s výkonom 1000 k
Po SUV Eletre a vlajkovej lodi Emeya sa Lotus vracia do sektora čisto športových áut s (relatívne) ľahkým elektrickým konceptom Theory 1 s výkonom 1000 k. Superauto inšpirované formou legendárneho Espritu definuje vzhľad a technologické inovácie, ktoré budú charakterizovať budúce modely tejto britskej značky. Lotus má 70 kWh batériu poháňajúcu dva elektromotory s celkovým výkonom 1000 k. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h dosiahne za menej ako 2,5 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je 320 km/h. Dojazd je 400 km.
Konkrétne údaje o rýchlosti nabíjania automobilka neuvádza, takže nevedno, či je auto vybavené 800 V architektúrou. V skutočnosti sa Lotus skôr zameriava na trojmiestny interiér a zážitok z jazdy. Preto Theory 1 prichádza so systémom riadenia LOTUSWEAR, ktorý je navrhnutý tak, aby každému cestujúcemu poskytol interaktívny zážitok. Umožňuje vozidlu komunikovať s vodičom a cestujúcimi, čím zvyšuje intuitívnosť a pohodlie počas jazdy.
Tento systém poskytuje hmatové signály, napríklad impulzy na volante, ktoré naznačujú, kedy treba odbočiť, a prispôsobuje sa podmienkam na ceste prostredníctvom piatich jazdných režimov: Range, Tour, Sport, Individual a Track. LOTUSWEAR bol vyvinutý v spolupráci so spoločnosťou MotorSkins, startupom špecializujúcim sa na nositeľnú robotiku, a zahŕňa aj 3D tlačené opierky hlavy vyrobené z karbónu, ktoré kombinujú pohodlie a ľahkosť, ako aj binaurálny audiosystém vyvinutý v spolupráci so spoločnosťou KEF, ktorý ponúka pohlcujúci a personalizovaný zvukový zážitok pre každého cestujúceho.
Srdcom systému je LOTUSWEAR Technology Line, ktorý sa nachádza vo vnútri aj mimo vozidla a integruje funkcie, ako sú displeje OLED na zobrazovanie informácií o stave vozidla a údajov o ostatných účastníkoch cestnej premávky. Okrem toho je Theory 1 vybavený 360-stupňovým hardvérom so senzormi a kamerami, ktoré monitorujú okolité prostredie a zaisťujú bezpečnosť za všetkých jazdných podmienok. Koncept Lotus je vybavený aj systémom riadenia typu steer-by-wire, ktorý zaručuje dokonalú presnosť a optimálne ovládanie v zákrutách.
Theory 1 s dĺžkou 4,49 metra, šírkou 2 metre a výškou 1,14 metra má hranaté plochy a veľmi nízku prednú časť s proporciami pripomínajúcimi klasické superšportové vozidlá s motorom uprostred. Veľké aerodynamické doplnky v prednej časti a štíhle svetlomety zasahujúce do podbehov kolies akoby spájali línie Bugatti s líniami typickými pre Lamborghini. Konečný výsledok je však originálny, a to aj preto, že zmes materiálov použitých pri jeho konštrukcii je jedinečná.
Aby Lotus udržal hmotnosť pod hranicou 1600 kg, použil ľahké materiály, ako sú uhlíkové vlákna, sklené vlákna na báze celulózy, titán a recyklované nátery z polyesteru, gumy a hliníka. Automobilka spolupracovala s firmou Kyocera SLD Laser na vývoji inovatívneho laserového osvetľovacieho systému pre interiér aj exteriér vozidla s cieľom výrazne znížiť hmotnosť a veľkosť komponentov.
Theory 1 používa pneumatiky Pirelli P ZERO ELECT, ktoré zvyšujú dojazd až o 10 % v porovnaní s tradičnými pneumatikami a už sa používajú na modeloch Eletre a Emeya. Brzdový systém modelu Theory 1 bol vyvinutý v spolupráci so spoločnosťou AP Racing a pozostáva z ultraľahkých karbónovo-keramických kotúčov a kovaných hliníkových strmeňov Monoblock.
Zdroj: uk.motor1.com.
Zdroj Foto: Lotus.
Zobrazit Galériu