Magnetické levitačné vlaky by mohli jazdiť aj na existujúcich koľajach
Talianska firma IronLev tvrdí, že vykonala vôbec prvý test vlaku maglev, ktorý sama vyvinula, na existujúcej železničnej trati. Môžete si ho sami prezrieť vo videu.
Jazda maglevu sa uskutočnila na železničnej trati neďaleko Benátok. Na dvojkilometrovej trase dosiahol prototyp vozidla rýchlosť 70 km/h. Podľa IronLev nebola na trati vykonaná ani jedna úprava. Tento test by mohol pripraviť cestu k magnetickej levitácii na železničných tratiach, ktoré sa už používajú. Takéto cestovanie by malo „významné výhody“ v oblasti účinnosti, hluku a zníženia vibrácií. Systém sľubuje takisto čisté, zelené a rýchle cestovanie.
Použitím elektriny na vznášanie sa na vzduchovom vankúši môžu vlaky maglev znížiť emisie uhlíka bez obetovania výkonu. Vývoj tejto technológie je však dosť pomalý. Po desaťročiach výskumu a vývoja je dnes stále len šesť funkčných vlakov maglev: tri v Číne, dva v Južnej Kórei a jeden v Japonsku. Nemecko v rokoch 1989 až 1991 tiež krátko prevádzkovalo maglev. V tom čase vyplnil medzeru v sieti verejnej dopravy spôsobenú Berlínskym múrom. Po zjednotení Nemecka sa linka stala nadbytočnou.
Nasadenie systému v Európe v nasledujúcich rokoch oneskorilo niekoľko faktorov. Jedným z nich je vysoká cena technológie. Napríklad šanghajský maglev stál odhadom 60 miliónov dolárov (55 miliónov eur) za jednu míľu (1,6 km) trate. Ďalšia dlhodobá prekážka pre vlaky maglev je nemožnosť prevádzkovať ich na existujúcej infraštruktúre. No IronLev možno konečne našiel riešenie tohto problému.
Zdroj: thenextweb.com.
Zobrazit Galériu