Možnosti e-schránok a riziká ich nesprávneho používania
Od 1. júla štátne orgány komunikujú s podnikateľmi už len on-line cez elektronické schránky ÚPVS, do ktorých sa doručujú podania, rozhodnutia a rôzne iné informácie. Na natívny prístup do schránky je potrebný eID čiže občiansky preukaz s čipom, no táto požiadavka sa dá niekoľkými spôsobmi sprostredkovaného prístupu obísť. Na túto tému sme už priniesli niekoľko článkov, preto sa budeme venovať možnostiam „štátnych“ schránok. Každý podnikateľ má skúsenosti s komerčnými e-mailovými servermi, ktoré ponúkajú rôzne užitočné funkcie vrátane archivovania správ, postúpenia či zoskupenia podľa predmetu komunikácie, preto ich logicky očakáva aj od elektronickej schránky. V mnohých prípadoch však očakávania nebudú splnené. Ak to zosumarizujeme, elektronická stránka je jednoduché riešenie, ktoré vám neposkytne funkcie na správu veľkého množstva správ ani na efektívne vyhľadávanie v nich, pretože to nie je ani jej úloha. Henrich Simonics z IT firmy Dokumenta, a. s., ktorá sa zaoberá elektronickým ob ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH